Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Xgirl: men fy fasiken vad jobbigt!! jag vet inte vad jag ska säga, vilket skit!
hoppas ni hittar en lösning!! *stor kram*
Xgirl: men fy fasiken vad jobbigt!! jag vet inte vad jag ska säga, vilket skit!
hoppas ni hittar en lösning!! *stor kram*
Am zandra: jag tycker du ska ta åt dig av vad dan säger! att han tycker du är sexig som du är!
låter bra att dan tvingat ut dig på promenader, du tycker själv att du mår bra efter dem, så fortsätt med det, ialla fall en liten stund varje dag, det behöver ju inte vara superlänge!
här har jag fått "balkongvistelse-ordinaton" som kuratorn uttryckte det..
de dagar jag knappt tar mig ur sängen!
runt storlek 62 kan jag tänka mig, man kan ju mäta längden, är ju så olika i storlekar, vi hade en 62/68 till nova och den var ju gigantisk! men då tänkte vi ju som så att vintern nyss börjat.. så den skulle räcka lääänge!
Am zandra: hoppas du inte letat efter overallen nu, jag har fått tag på en på tradera, men tack ändå!
Barbamamma: usch vad otäckt med mordet...man förstår ju inte vad som flyger i huvudet på "såna" människor..
Xgirl: åh, stackars Selma, hoppas tån läker bra nu, hur mår hon av ingreppet?
Am zandra: ja du fk är väl för underbara att ha och göra med!
jag blir vansinnig att höra hur de hanterat ert ärende! Här ar jag upptäckt två tillfällen till som fk utbetalt fel tfp... så 1100 kr för mycket.. duktigt gjort av dem! har iaf meddelat dem detta...
Fy farao för bihåleinflammation, hoppas du blir frisk fort!
Pilea: åååh vad busig Tyra är då! sånt där är ju inte roligt...men vad ska man göra, det går ju så fort! låter hemskt att det gick bort med våtservetter, vad är det eg då i dem..
här kom Nova med en bit tapet en gång från sitt rum, hon sa att hon tyckte att hon var duktig!? och vi bor ju i hyreslägenhet... kuuuuul! men jag limmade fast den så det syns knappt nu.... men jag fick gå undan för jag började gapskratta.....
lite fel signaler kanske.... haha...
är hade vi Valentindisco på dagis i måndags kväll,för barn och föräldrar, föräldrarådet hade ordnat det så det var kul! Nova hade så roligt, hon sprang runt och kramade alla och skulle dansa med alla... Sen jagade hon två killar från sin avdelning runt runt, var lite sur då hon inte fick hålla i ena killens händer..hihi..
Igår var jag till bm och dagen blev inte som planerat... jag nämnde att ja fått så ont i höger sida långt ner i magen, men trodde själv det var foglossning alltså att jag fått inflammation runt fogarna, men hon tyckte det satt för högt upp, sen började hon fundera på bråck för det var i närheten av snittet jag hade ont..
Sen skulle hon ta magmått och då gjorde det superont nere i magen då hon klämde uppe på toppen av livmodern. Så hon ringde förlossningsjouren som tyckte jag skulle in på en koll... så jag försökte å tag i sambon som precis var på sjukhuset för att skriva in sig och lämna blod/plasma... och tror ni inte han stängt av telefonen!! grrr! så det dröjde lite innan jag fick tag i honom, sa att han i fortsättningen måste ha på telefonen överallt där inte jag är med!
så han hade precis kommit hem och fick hämta upp mig på vc hos bm och åka en sväng till sjukhuset igen... tur det inte är så långt ändå! annars hade jag tagit en taxi på en gång...
Men på sjukhuset fick jag göra CTG, inga sammandragningar och kurvan såg perfekt ut, fick ett UL , inga problem med det heller, fick dock vänta flera timmar för att lämna urinprov!.. så väntar på svar på odling, alla andra blodprov såg bra ut, ingen infektion , så läkaren trodde detta var muskulärt. skulle höra av mig om jag får feber och kräks. idag har jag ont på båda sidor dock.. men musklerna runt fogarna är så spända, jag felbelastar på nåt sätt tror jag. De var så underbara på obstetriska så jag känner mig rätt lugn inför fl nu..
Nova var så glad att få mellis på dagis igår,
vi fick ju ringa och säga att hon blev hämtad lite senare, de förstod ju och det var inga problem.
Ca: Vad härligt att det går så bra där hemma! typiskt med potträningen, men jag tror han reagerar på lillebror och går tillbaka i stadiet han var förrut, lillebror kissar ju som han vill och har ju blöjor...
ha tålamod, men förstår att det är frustrerande
Hur många veckor har Elias varit hemma nu? har tappat räkningen, tiden går så fort, funderar hur vi ska göra när syskonet kommer, först får ´hon vara hemmanågra veckor med oss.. funderar sen på att få ha henne Må, on och fre , som det är nu så går hon ju ti- to och 4 dagar ledigt kan nog bli jobbigt för både henne och mig/oss...
Pilea: jag bryr mig inte om att du använder våtservetter till barnen, jag har använt de själv här hemma på Nova! flitigt!
sen har hon ju nattblöja fortfarande, men det blir oftare att hon duchar av sig på morgonen. Jag förstår för övrigt inte hur man kan kissa så himla mycket på natten som hon gör!! så torr på natten känns som en evighet tills hon är..
Jag vann ju en overall på tradera i helgen, mailade och frågade om de kunde tänkas skicka med schenker mest för att man får ett id , känns säkrare än posten, och jo nu idag har jag fått svar om att det ska gå, sen frågade säljaren om ja rekkomenderar schenker, han upptäckte ju att det blev lite billigare så han skulle nog fortsätta med det. men jag har ingen erfarenhet av det mer än paketid man får
ska man skriva ut lappen hemma och sätta på paketet när man bokar schenker via nätet? gör man det endast via nätet?
Pilea: ååh så goa bilder på barnen! hihi, pippi ja, hon kan ju allt!
Pilea: här tar gärna Nova efter Lotta på bråkmakargatan, "dumma mamma" och det där gallskriket och så frågar man varför Nova skriker så hemskt, "Jo lotta gör" Samma med Madicken, "skitunge" eller vad det är de säger *suck*
Xgirl: åh vad snyggt köket blir!
Måst kännas oerhört skönt att Andreas får jobba kvar nu ändå! har det hänt flera ggr att de permitterat alltså?
Ja arvid kanske behöver nån kur pencillin? Hoppas han kryar på sig och Selma med!
Am zandra: så skönt att städningen blev godkänd! hur stor lgh har ni flyttat till nu ?
Men vilken galen tjej du har som slänger sig så..
vad knäppt med Dans sköldkörtelprover! att det gått ett helt år utan att han fått reda på nåt om det låter ju helt märkligt! inte acceptabelt! ska han få ta medicin nu då?
jag tog nya prover i fredags men har inte hört nåt så jag antar att jag inte behöver ändra dosen på levaxin, ska till bm på tisdag så får jag höra vad värdet var.
Jag går ju hos en kurator och hon vill att jag ska sjukskriva mig nu...vi får se, är 9 v kvar, 6,5 enligt mina egna beräkningar..... tror jag håller mig vid dem..
Barbamamma: oooj!! vad kul med så mkt mer pengar! jag fick lova att räkna nollorna! haha!
Hur gör ni med dagis/skola när era barn får tex en 10 dagars pencillinkur? håller ni dem hemma tills kuren är avslutad eller låter ni dem gå ändå om de inte har feber är pigga och inte smittar längre..
Jag lämnade nyss nova på dagis och fick höra ett barn säga till en personal att hon äter pencillin, jo mamma berättade det sa personalen.. jag undrar lite, tycker det går runt halsfluss där hela tiden, jag och sambon får det med såklart...
Nova har haft många halsflussar, men enligt läkaren sist så skulle man ha 4 halsfluss per år för att få ta bort halsmandlarna.... Själv har vi Nova hemma oftast hela pencillinkuren, vill inte ge henne pencillin jämt heller, men så går det ju runt i familjen istället.... nåt tillfällle har vi haft henne på dagis efter hon tagit kuren i 4 dygn och är smittfri... och pigg och feberfri såklart... men undrar hur ni andra tänker?
Ni minns att jag vann en overall på tradera , brun och vitrandig, jag har inte fått den ännu, har ju betalat 103 kr för den!.... borde kanske anat oråd då säljaren som inte visste nåt om schenker frågade om schenker kommer hem till dem ocvh hämtar upp paketet..jo hej!
om du lägger till en del pengar kanske?! knäpp eller! I onsdags förra veckan sa säljaren att denne kanske kunde skicka paketet på torsdagen. Har mailat i måndags för att få ett kolliid , inget svar, mailade i går em med.. men väntar fortfarande.... vi får väl se hur det går!
Nu är sambon på hemvärnsövning , blääää! gillar det inte alls, nu då jag är gravid så oroar jag mig mer än nånsin! han åkte ju 2 mil härifrån och har parkerat bilen och så åker de 10 mil åt motsatt håll där de ska hålla till, han kommer hem på söndag.. han sa att han fick väl ta taxi om han måste komma hem..
jag ska inte oroa mig, men igår hade jag sån konstig känsla i underlivet, undrar om det är fixering på g.. det "borrar" och ilar, som nån nerv som kommer i kläm, väldigt obehagligt och jag flyger upp från där jag suttit, hur känns det då bebisen fixerar sig?
Håller på att kika på namn för fullt.. Nån som har nåt namförslag? 
här har ni några namn, Telma, Tilde,Nellie, Freja, Alma, Max tycker sambon om, William, Julia gillar jag jättemycket, Leon, Elton, Wilmer, men det låter konstigt med efternamnet...
Pilea: haha.. men Max är fint!
jo jag såg att det skulle börja en ny förlossningsserie, tittar jus nu på tv4 plus där det är förlossningskliniken, lite väl mycket för mig,
det är mest akuta situationer där, var nyss ett barn som föddes, han hade fastnat i bäckenet, fötterna stack ut där nere, så det blev kejsarsnitt, läkaren fick trycka tillbaka barnet underifrån så de fick tag i honom...huuuuuu!!!
Hääärligt med ett stort kök!! hur mycket större blir köket?