• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamma:Grattis på bröllopsdagen! vad blev det för gott?!Drömmer

Xigrl: men vilken skillnad på barnen, hur lång var Selma vid 22 månader?
    vilka ideer och ta ett snöre runt halsen på arvid..  får mig att tänka på barnet som förolyckades på en förskola för nån vecka sen i ett träd när han fastnade i hjälmen.. usch...Rynkar på näsan

Här kom nova hem från förskolan i em, märkte att hon var så glansig i ögonen, jo då, 39,6 i temp, hur i hela friden har hon varit på förskolan idag undrar jag???  har de inte märkt nåt??själv hade jag däckat vid 38....   men hon är en hårding och hon visar sällan att hon är sjuk... samma på akuten en gång då hon hade en sänka på 70 då hon var 1,5 år, så tyckte läkaren hon var så pigg så hon blev aldrig inlagd, och hon kryade på sig med antibiotika!

• Glittrax

sorry för ett egoinlägg nu, men jag var till bm i on, fick ju lämna urinodling igen som de tappade bort på obstetriska för en månad sen.... inget omprov togs, men som sagt fick jag lämna urinodling igen i onsdags och jag har GBS.. fan!! skulle inte oroa mig sa bm, men hur ska jag nte kunna det nu! ska få antibiotika nu och under förlossningen!!Gråter jag vill bara ringa och skrika på läkarna på obstetriska, bm säger själv att de är väldigt snurriga där, all sjukvård här är helsnurrig och neddragningar så patienterna får väl ta prov på sig själv snart!

• Glittrax

Am zandra: nej jag ska nog inte oroa mig för gbs men jag orkar inte med nåt mera skit i denna graviditet!  sen har jag en kompis som hade GBS som fick en dotter och hon hade en infektion och blev kvar på sjukhus i över 2 v...Obestämd så det är inte så lätt att släppa det

och det som stör mig nåt otroligt är hur struligt det är med vården...Bm ringde innan 15 idag och undrade om VC hade hört av sig, men de hade de inte, Bm sa att hon skulle på helgledigt och att hon skickat en remiss till vc där en läkare skulle skriva ut pencillin. Men att hon skulle kolla på måndag hur det gått för mig med att få utskrivet pencilin.

Men jag ringde helt enkelt självmant till vc och sköterskan kunde inte se nånting alls om nån remiss som kommit in..Skrikandes Hon tyckte det var konstigt att inte Bm hade ringt dem,  så hon skulle kolla upp det och återkomma.. Det gjorde hon och hade kontaktat "baklab" som det hette och jo jag hade GBS (sköterskan visste inte ens vad det var för nåt..Obestämd och lab hade skickat en remiss till vc som kunde ta en halvtimme att komma fram till dem..

Lab sa att man inte gav pencillin mer än under förlossningen men jag sa att bm sagt att jag skulle ha det! sen rinngde sköterskan en minut innan de stängde och JO visst, en läkare hade kollat på remissen och jag skulle visst ha pencillin för jag är gravid, skulle vattnet gå i helgen så skulle jag direkt till förlossningen... så det gäller att stå på sig och fixa lite själv.... gaaah!!

Xgirl: heja heja, hoppas arvid fortsätter sova så bra nu då!

oj vilken skillnad på pris på luckor!

Hoppas Selma kryar på sig!

Barbamamma: haha historien om rosorna får en att skratta gott, tror du jag blev sugen på äppelpaj nu då, hade massor med äpplen hemma tidigare i veckan men de hamnade i min mage istället...Tungan ute
    Vilken underlig säljare! man slutar aldrig att förvånas!
    ja visst är det härligt med snö igen...urk!

Här har Nova runt 40 i temp, kräktes i morse, hörde genast på sambons röst vad det var frågan om när han ropade på mig,... då hade hon kräkts hela vägen från vardagsrummet, ute i hallen och inne på toa...Obestämd  fick i alla fall sovmorgon till 9!  sen var tempen mindre men så sov hon nån timme mitt på dan och vaknade tokhet igen och kräktes igen, hon är inte förkyld alls, kanske är nåt åt öronen eller halsen?

• Glittrax

CA:ja det är knepigt med feber hos barn.. men idag har nova varit jättedålig, suttit och gråtit i famnen, frossat och man har knappt fått tagit på henne för hon haft så ont i kroppen...

var det skönt med barnvakt? Glad 

• Glittrax

Nu ringde bm och frågade om vc hört av sig, sa då som det var att jag hörde av mig dit själv i  och att remissen inte kommit till vc i fredags, hade ännu inte kommit fram halv fem på em...det tyckte hon var så konstigt för hon hade faxat den.. ja vad säger man.

i natt hade jag vansinnigt ont i magen och det drog bakåt ryggen, har knappt sovit nånting , tog alvedon och slumrade en stund,  förklarade för bm och hon tyckte det lät som värkar... är ju 5 v kvar till bf på onsdag men nu är det lugnt igen... ska nog gå och slumra lite till.

Hoppas ni haft en bra helg, orkar inte kommentera några inlägg

• Glittrax

Ain: vilka söta ungar! din dotter påminner om min Nova, både med hårfärg och goa kinder! ( minns ju inte vad din dotter heter nu...nåt på M? haha.. sorry men skyller på graviditetenTungan ute)

Barbamamma: åh vad dyrt med tandläkaren! duktigt att du klarade det utan bedövning, skulle jag aldrig gjort, jag vägrar att de är inne i munnen utan bedövning, men nog har mina rotfyllningar  kännts?!... Obestämd
     jag råkade ut för en kines för några år sen som lyckades ha av rensningsgrejen inne i tanden, så den sitter kvar, fick dock lite billigare... men jag började fantisera om den kunde börja vandra ut i kroppen, herre gud vad man funderar, men han lugnade mig och sa att det aldrig kunde hända..Skrattande ja inte vet jag, jag har lixom lite skräck för tandis....

Am zandra: näää magsjuk igen, hoppas den går äver fort, typiskt att du skulle på mötet idag med..Krya på dig nu! har Linn åxå åkt dit?

Xgirl: oj vad snabbt Andreas får komma på utredning, hoppas han slipper vänta bara nu då.
    Stackars selma som är så trött efter dagis, jag tycker nova varit det senaste tiden med...

Vad hade du för bröstpump? fungerade den bra? jag vill ju så gärna få amningen att fungera denna gång, jag mådde inte bra av amningen förra gången och var det inget snack om nån pumpning, fast jag hade mat till ett kompani!  fick inte heller några tabletter för att mjölken skulle försvinna för då kunde jag bli deprimerad, men jag var nog det redan, iaf så tror kuratorn det som jag går hos nu...

tror inte jag köper nån pump innan fl, det går säkert hyra i början från bb även om det är billigare att köpa i längden, sen har jag hört att det är monsterpumpar som inte går att köpa i affärerna... Köpte en nappflaska som ska vara bra, den heter medela calma,de är konstruerade just för att kunna  variera mellan flaska och bröst, får väl se vad det är för nåt

Angånde min bm, hon bryr sig nog om mig men är väldigt disträ emellanåt, hon ringde ju faktiskt 8.01 i går morse... hon börjar ju jobba kl 8... så nog bryr hon sig, hon frågade om sammandragningarna släppt och ja det hade de igår då vi pratade, så hon sa att jag skulle in till fl ifall de började om igen och höll i sig, och de har lyst med sin frånvaro tack och lov! jag sov tre timmar i sträck i natt! hallelulja!Skrattande Jag börjar dock fundera över om BFdatumet jag hade innan RUL om det är det som gäller ändå.... jag har den känslan, isf är det 20 dagar kvar..Drömmer hoppas kan man ju...

Idag är Nova på dagis, ingen feber på två dygn, men jisses vad mammig hon blivit.... sambon träffade en annan mamma där och hennes dotter hade åxå haft feber några dagar, inget mera..knepigt!

sambon är på jobbintervju... han har en till på fredag, håller tummarna! sen skulle han iväg och köpa födelsedagspresent till mig! fyller i morgon

• Glittrax

jo barbamamma: visst köpte du en ny klädsel på tradera till brio sitty? hur gammal är din vagn?  vi har en gammal sån till Nova,vet inget år,  känner att jag vill köpa en ny fräsch klädsel, men passar de till alla vagnar?

• Glittrax

nu kom jag på AIN: MIRIAM heter hon ju! Skrattande

• Glittrax
    Drömmeri´m back!

kommenterar inte så långt tillbaka, om ni inte får svar så är det bara för att jag inte kan läsa allt ni skrivit...

Am zandra: ååh hoppas ni får en bra stödfamilj! skönt att ni har hittat ett så bra dagis! och vad härligt att höra att Linn får börja på samma ställe! vad glad jag blir!!

Strunta i Dans kommentar om att söka jobb, sök jobbet tycker jag, tänk på dig själv lite nu! 

vad fint det blev i köket! jättefina färger ju!  kommer inte ihåg om du visat bilder innan,  lite okoncentrerad och glömskDrömmer

jag tänkte på det med hund,  själv mådde jag så mkt bättre då jag var tonåring och fick en hund, jag var tvungen att gå ut, gick på hundkurser, agility osv.. träffade människor tack vara henne så mådde jag så mkt bättre!

här har det varit rätt mkt senaste tiden, har högt blodtryck igen, varit på observation men är hemma igen. Min Bm skickade mig till obstetriska för att jag nämnde att jag har huvudvärk och då hon märkte att mitt blodtryck var högt så ville hon skicka iväg mig.. men vem får inte huvudvärk av högt bltr!

men bättre att kolla upp så det inte är nån havandeskapsförgiftning, läkaren sa att jag skulle komma in igen på en gång om jag får några av symtomen på det för det kan gå väldigt snabbt... han märkte att jag inte ville vara kvar han bemötte oss jättebra men bm som tog emot oss... jisses, jag sa till sambon att är hon på förlossningen sen då jag ska föda barn så slänger jag ut henne innan hon kommit in till mig.... 

jag började gråta för hon var så snäsig och kylig, men då blev hon helt plötsligt helt annorlunda och SNÄLL!!! trist när det ska behöva vara så.. Men sen tjafsade hon med en annan bm om ctg-kurvan de tog på mig... Förvånad mitt framför oss! vi var två på samma rum och bm som tog emot oss började prata med den andra kvinnan om böcker så den andra bm som var där fick avbryta henne för att hon skulle slutföra det hon påbörjat med mig!  jag började nästan fundera om de skulle börja slåss,....

En bra nyhet! det verkar som att min sjukskrivning gått igenom nu! ringde fk och fram tills 31 mars var den godkänd, har ju aktivitetsstöd månaden ut och man får det även om man är sjukskriven, sen ska jag få ett nytt läkarintyg från 1 april.. och då handlar det om sjukpenning eftersom man efter 30 dagar som sjukskriven skrivs ut från arbetsmarknadsåtgärden. Men det vore ju knepigt om jag inte får godkänd sjukskrivning resten av graviditeten...

kommenterar mera senare, Nova kommer snart hem
  • Glittrax

Xgirl: men är det flera som får utbrott!Tungan ute jag tycker precis som dig att detta tar priset, nova skriker och gormar och ingenting vill hon göra som vi vill, allt är avigt och Nova har blivit så skrikig och högljudd så det är skitjobbigt! själv försöker man tala i vanligt volym för att inte skrika tilbaka... 

på väg till dagis idag så var hon jättearg och när hon kom hem så var hon arg som ett bi...tårarna sprutade... 
    känns ju sådär att detta ska komma nu då hon ska få syskon snart.... men det går ju över..

Föressten fick vi veta att hon får gå må on och fre sen då hon blir storasyster så det inte blir 4 dagar ledigt i rad... tror att det kommer underlätta att ha de dagarna istället

spännande med köket! vad blir det för sorts kök? färg?

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)