Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
x-girl: ja alltså om det är Adhd/ADD så lär de nog se det när de utreder, men då ligger det mer på bup's bord att göra något åt det fick jag för mig. det är så virrigt kring allt och den "enkla" broschyren vi fick med oss hem var allt annat än lättläst. lät ungefär som att de skrivit till oss föräldrar som att VI skulle ha autism eller liknande och jag är för dum för att förstå såna enkla texter där det känns som de hugger av varje mening de skrivit
ja det är som AA-möte fast för såna som då har växt upp i missbruk eller dysfunktionell familj och därmed blivit "skadad" på det viset...jag hoppas det kommer gå bra, blev fast i"läxan" som var svår nog
.
haha, vilka frågor Andreas fick svara, men så minns jag Dan kom hem och var lite diffus och tänkte nog på om han svarade "rätt" på frågor som han inte är van till att svara på
.
oj så han traskar med gåvagnen, va kul
. förstår att det är svårt när han inte vill äta,men Linn har varit likadan nu så det har varit hopplöst o få i henne vanlig mat och sån't att tugga själv.
va kul att du fått städmani ett tag
. men sådär är jag med, just när något händer som gör att man faktiskt måste städa så är det lättare när man väl kommit igång. förstår inte hur jag någonsin kunnat vara riktigt pedantisk, nu ser det ju typ ut som katastrofområde i minst ett rum jämt och ständigt. och det är inte i Noah's rum, han plockar med sig saker till Linn's rum för att hans inte ska bli stökigt. kanske skulle kunna köra med samma taktik och begränsa Dan's åtkomst till bara ett rum så det slipper bli stökigt överallt haha.
barbamamma: jaha så det var för att de fick ett akutlarm som det blev så
. det är ju inte riktigt klokt, kan faktiskt inte förstå det hela för hennes operation måste ju ändå varit riktigt planerad och hålla på så där när det gäller ett barn förstår jag mig inte alls på
. herregud vilken natt, hoppas inte ni allihopa får magsjuka nu!! fy tusan, blir illamående bara jag hör ordet nu för tiden
.
haha, ja bidrottning var en bra beskrivning
. det komiska är att den där undersökningen som vår vän skickade ut via fejjan, en person var här idag o intervjuade både mig och Dan.och när jag bara kommit till hälften av vad som hänt för min del vad gäller sjukvården så började han faktiskt skratta, tror han upplevde att det var lite för bisarrt för att vara sant. fast han sa i slutet av intervjun att vi inte är ensamma om att ha såna här upplevelser iofs. men det är just det, att OM läkarna hade bemödat sig med att läsa igenom journalerna så skulle nog hela sjukvården bli bättre
.
orkade inte skriva igår för jag var så trött och ledsen. idag är det bättre, håller på att minska mina antidepressiva. läkarn på psykiatrin ringde upp mig och undrade om inte husläkarn kunde bestämma om mina antidepresssiva, men då sa jag att husläkarn vägrade göra det igår och hänvisade till psykitrin...så hon gick med på att jag ska få byta sort då jag sa att jag måste sluta med mina nuvarande som inte funkar det minsta. lite skumt,men bara efter denna dag då jag minskade på mina antidepressiva så har jag mått bättre, tror tyvärr jag varit övermedicinerad. och så fick jag andra insomningstabletter att testa. tredje gången gillt sägs det väl
. skönt att det är helg nu iaf, har längtat
.
.
.
Nova fick en lillasyster!
vattnet gick i to morse, 22 tim senare var hon född, 4580 g och 53 cm lång, tung för tiden som det heter så hon har fått tilläggsmatats och blodocker kollats regelbundet, en del andra komplikationer, men har flyttat till vårdhotellet i dag och vi åker hem i morgon. vi mår ialla fall bra nu! kram till er alla!
. men förhoppningsvis blir det bättre väder framåt helgen om det blir som de lovar
. grattis i efterskott kära vän
. men det stod ingenting på fejjan att du fyllde år?! har inte för mig det iaf,för det var två andra som fyllde år då
. jobbigt känner jag, jag som gärna vill göra saker och ting perfekt och i tid. igår hade jag faktiskt en del tid över så jag passade på att baka lime -och kokosskorpor och så gjorde jag degen till chocolate chip cookies med lime och vit choklad o fryste in
. ska ha med lite fika till det avslutande nätverkscafét nästa vecka. får bara komma ihåg att inte smaka för mycket av det goda för då är risken att jag snart är inne i sockerträsket igen