Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
x-girl: haha, ursäkta att jag skrattar, men just att babbla på om ett ämne utan att bry sig om personen är intresserad det är så typiskt de med aspberger. fast samtidigt har jag sett de med ADHD/ADD också snurra in sig på ämnen, om Dan väl sätter den sidan till så kan han babbla på i 180 om ett ämne fastän man slutat lyssna efter 2minuter, men så gör han bara någon gång med mig, med andra är han mer "normal"
. hade som sagt en kompis son som satt vid matbordet och förklarade skillnaden mellan Sveriges och Usa's renhållningssystemoch jag kunde inte låta bli att hålla mig från skratt då, men det var så uppenbart att han inte förstod att man inte var intresserad
. men jag har för mig att ADD o Aspberger ligger väldigt nära varandra, men Dan fick inte utslag på Asperger. vad jag har tänkt på är just det där om att han så ofta somnar i soffan och allmänt verkar göra saker mitt i natten och det tror jag också är typiskt såna för de har nog inte samma syn på det där med dygnsrytmen på samma vis som andra. jättekul att du fått en del aha-upplevelser ändå
.
jo då,Linn är minst sagt med, är jätteavundsjuk på Noah imellanåt för både det ena och det andra. imorse kom hon på att hon ville sitta på vanlig stol som vi andra, jäkla unge klättrade upp på stolen på två sekunder och började sno åt sig allt hon kunde komma åt på bordet o speciellt saker från Noah så de var ju helt hysteriska
.
anette91: du får förlåta mig,men jag har svårt att ge dig några råd som ingen annan gett dig i den där tråden. jag och min make har levt under existensminimum, har dragit oss till o med från att söka fonder och soc-hjälp i det sista för att det känts så pinsamt. i perioder har vi fått baka eget bröd och verkligen trolla med pengarna för att få de att räcka till. det är så uppenbart att du och jag prioriterar olika här i livet. läser att du har olika diagnoser,men du kanske skulle kunna söka hjälp om att få någon att ta hand om din ekonomi så du klarar dig på de pengar du har?? vet att en del med funktionshinder kan få en "god man" som hjälp. så du iaf inte sätter dig i knipor så du inte har några pengar att leva för i slutändan...
. de kivas annars om allt, men imellanåt så är de riktigt goa mot varandra iaf. sen måste de ha pratat ihop sig för båda kom och sa att de ville ha glass och bada idag
... och sen idag upptäckte vi att byxor som Noah hade förra veckan plötsligt var för små