Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
I'm back
. så nu ska jag försöka svara litegrann
.
Pilea: wow så duktigt av Alve att kunna cykla utan stödhjul,det är ju en svår teknik att hantera
.
glittrax: nämen gud va sjuka ni har varit nu, har det blivit bättre?? tycker det är konstigt att du fick pc-kur så snabbt, det får man ju aldrig här trots att man har barn o allt
.
Öregrund ligger vid havet, det är väl ca 1,5 timme härifrån o det är jättefint där
.
barbamamma: men jag trodde verkligen de skulle ha med er i programmet, det verkade ju så lovande och närde tar en massa uppgifter så där så låter det som att ni skulle vara med. jag förstår att ni är jättebesvikna,ni har ju ändå fått antydningar hela tiden om att de ville ha med er
.
va kul att Uno tyckte att han lät som en bög
. det tyckte iaf inte jag att han gjorde, han lät ju helt normal. men det kan ju faktiskt bli en väldans chock för såna som inte är vana att höra sin egen röst.
när jag lämnade barnen på dagis igår så hängde plötsligt regnkläderna på kroken där de brukar hänga
. så det måste ju ha varit så att de tagit på någon annan unge de kläderna!! men ingen personal från förra veckan var därså jag kunde ju inte fråga vad som hänt.skönt iaf att de kom fram, är ju regn titt som tätt här denna sommar så de behövs. hur mycket ska du ha för regnkläderna då?? för sån't där fleecefodrat regnställ har vi inte så det hade varit fint att haft
.
x-girl: jag föstår att du vill hitta på saker, sån är jag med att jag börjar känna mig rastlös nu när jag gått hemma så mycket
. kul att du hittade så mycket höstkläder till barnen o att ni har så det räcker nu
. o roligt att ni köpte lite grejer på Ikea
.
humöretär bättre igen så jag vet inte om det var p-pillrena ändå. men jag provar denna månaden ut så får jag se
.
evanor: jag hade ju mycket foglossning under graviditeterna, gick med kryckor då o nu så är det väl mest vid äl o runt mensperioden som jag får jättestora problem
. sen försöker jag väl allmänt tänka på att röra mig rätt så att säga. är lite deppig för jag köpte sandaler med en liten klack förra året,men de har jag fått lägga undan för jag får ont i bäckenet varje gång jag använder de..
Ain: jag känner likadant,det är fruktansvärt hemskt det som hänt i Norge,det är liksom inget sån't land som man tror sådant ska hända heller
. usch, det är så fruktansvärt att så många miste livet. det är så obeskrivligt tragiskt
.
som sagt är jag tillbaks
. har haft en underbar helg i Öregrund o från början skulle det bli ganska dåligt väder, men det var bara lite regn som kom,sen var det uppehåll
. jag kommer lägga ut ett blogginlägg så slipper jag skriva en lång roman här
. jag är rätt så trött idag, Linn hade ont i magen igårkväll så hon var vaken till efter midnatt o bara grät o skrek
. som tur var hade vi liten skvätt messmör hemma så efter att hon fått en flaska med det så fick hon ut lite o kunde somna. jag är väldigt trött efter denna helg, så jag längtar redan efter sängen
. på eftermiddagen började det åska o spöregna (självklart precis då jag hämtade ungarna) och Noah ville sitta i vagnen o Linn vägrade sitta i vagnen så sista sträckan tog jag upp Linn o lät Noah sitta i vagnen, men de vart inte nöjda iaf...och jag blev lite less för fröknarna sa att Linn hade varit gnällig hela tiden så de tycker ju hon borde vara hemma imorgon. jag hade berättat att hon är lite hård i magen nu o hade sovit dåligt inatt så jag tror inte det beror på att hon är sjuk på något vis. här hemma bajsade hon o sen var hon jättenöjd hela kvällen.men jag får väl ha barnen hemma imorgon, bara det att jag ärså sjukt orkeslös o trött så jag hade nog behövt vila en del
. fast det var tur att jag hade med dom för Noah fick ett par i st 26 o ett par i 27 och han har typ haft st 24-25 på alla sina skor denna sommar så jag hade nog kommit hem med för små skor annars. Linn har gått upp en storlek till st 22, herregud va hennes fötter växer!
. det tar bara lite längre tid för honom att smälta allt och är så jäkla envis!! är bara jobbigt för jag vill inte skriva såna saker på fejjan, men nu blev det ju så att det bara brast för mig, orkade inte hålla skenet uppe där heller lixom.
. efter denna veckan ska jag börja ta nytt tag med att sluta med sötsakerna igen.. har blivit en hel del glass som jag alltid blir så beroende av OCH framförallt ökar i vikt av så nufår det vara slut på det 
. han får väl kolla upp det då, precis som du säger!! men gud, menar du verkligen att ni inte har mer än mail och sms-kontakt med varandra