Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
evanor: tack för ditt stöd
. det finns typ inga mindre bostadsföretag..det skulle väl vara det här jag redan bor i, men de verkar ju satsa noll pengar på standarden och verkar ju fuskbygga det mesta så det vill jag helst inte ha någon annan lägenhet i.
idaflisan: så glad jag blir över att se dig
. sällan jag hör något från fejjan heller, har saknat dig!! hur är det med dig?? jo jag tror också det här kommer bli bättre, det löser sig nog
. kram på dig
barbamamma: jag är faktiskt riktigt chockad över att Uno hjälper till så mycket
. så fantastiskt
.
hoppas verkligen du får tag i en Lia-plats imorgon
.
jodå, mitt bäcken är väl sisådär hela tiden sen jag slutade med mina p-piller, men bättre med magen iaf:
.
x-girl: oj så nära det var till arbetsterapeuten
. perfekt ju
. skönt att utredningen äntligen håller på att starta
.
jag har också börjat fundera kring födelsedagen och julen, men här blir det nog en del leksaksmat, köksmaskiner, ev en dammsugare och kanske lera. men det där med vad han leker med är ju så lika från dag till dag och han leker med så mycket så man vet inte vad man ska välja ibland..med Linn är det ju också enklare, hon älskar ju allt som är rosa och glittrigt
.
vi har ingen mer träff på skolan denna termin, men det kändes bättre när vi hade träff i fredags
. bara synd att en del kanske inte är lika seriösa, vi var bara 5 av 10 som var med på seminariumet.
så kul att Selma ska på dans
. men varför är det synd om Andreas för, det är väl bara bra m han också tar o gör saker med Selma
.
glittrax: nä tågbana tror jag inte hon är för liten för, den leker Noah med jämt
. jag skulle inte heller köpa en dator bara för att det är en viss färg, hon får väl va glad att det öht är en dator
.
oj din sambo kan tydligen sitt jobb haha
.
jag skulle ha varit på en riktig träff i Falun två dagar, men sen är det bara träffar över nätet. men nu i fredags gick det hela bättre.
men usch för att ni är så förkylda
. om det blir att hon blir alltför risig så åk in akut med henne!! usch för att vara på babysång med så många mammor, förstår att det kändes jobbigt!!
ja nu är jag tillbaks från en superskön helg
. igår åkte jag och min vän Sandra (solokatt) till Stockholm. där möttes vi av två glada stockholmstjejer. då åt vi asiatisk lunch och sen var det centralbadet. jag hade en ansiktsbehandling och sedan thailändsk massage. massagen var både skön och ond, den thailändska tjejen kröp bokstavligen talat på mig
. sen på kvällen åt vi Indisk mat, en till stockholmstjej var med då och så gudomligt gott det var där alltså!! jag åt tandoorikryddad lamm, scampi och kyckling, mums
. blev sent i säng och sen idag strosade vi mest på stan
. gud vilken härlig helg!! och de 3 tjejerna från stockholm har jag aldrig träffat förr, men eftersom vi pratat så mycket i tråden så kändes det lixom som att vi känt varandra för evigt ungefär. såå fina tjejer!! var jättekul alltihopa, välbehövligt
.
men det var skönt att komma hem också, barnen och speciellt Noah då hade saknat mig jättemycket. han förstår ju inte så mycket när man förklarar att man ska åka VAD det egentligen betyder och det är väl iofs inte konstigt när jag aldrig åker bort så där. men jag hade köpt lite bilar på BR leksaker så de vart glada när jag kom hem.
imorgon ska Dan titta på en lägenhet här i Tierp! var jättekonstigt för helt plötsligt stod han först i kö på en fastän han bara dagen innan stod på 59 i kö eller nå't
. men så har vi pratat med FK och jag får bostadsbidrag eftersom barnen kommer till att stå på min adress
. så allt löser sig!! jag är jättelättad. och jag tycker det ska bli rätt så skönt att få bo ensam sen så jag är glad över om han tar lägenheten.
. Dan sa att han hade packat ner lite av hans grejer i lådor och sån't här i lägenheten, men idag så tyckte jag det såg konstigt ut att han döljt en del öppningar med plastpåsar på insidan. så jag tog översta lådan och öppnade o där hade han plockat ner en cykelväska som var våra bådas. han kom hem en snabb sväng för han skulle iväg till Uppsala för hjälpmedel. och då sa han att det är det enda han har packat ner som är något av våra gemensamma grejer. men så när han gick så tyckte jag det var konstigt att han hade ställt en mindre grej mellan två lådor. då kollar jag i den understa lådan och där fanns det massor av grejer som jag faktiskt räknar med gemensamma saker
. och han har packat lådor i hela JÄVLA källaren. fattade först inte varför han hade så bråttom med detta, men nu fattar jag!!
. hur aktiva är era barn??
.
. så jobbigt!! det bekymret har iaf inte vi, Noah lär säkert bli 5 år innan han lär sig gå på toa. helt hopplöst, han vägrar totalt. men det är faktiskt skönt för ena tjejen i Stockholm har en son som är lika gammal som Noah och har fått diagnosen autistiskt tillstånd. allt som hon berättade om honom stämde in på pricken på Noah. det kändes faktiskt skönt. och just det där med pottträningen hade inte gått så bra för de heller. men det är sjukt, deras utredning tog 2 månader, medan vår kommer till att ta en evighet. ringde till barnhabiliteringen idag och det är så många denna höst som ska utredas så hon visste inte när Noah stod på tur. så "någon gång i höst" sätter utredningen igång
. så hon fick man till slut dra ut från skogsdungen så Dan fick plocka. men vi fick väl ihop 15liter med trattisar
. har du fått veta vilken dag du ska få göra det??