• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Emmy L
    Saaaraa skrev 2010-09-08 13:42:42 följande:
    Just nu läser jag in gymnasiet, på distans, efter det ska jag läsa ssk på högskolan och sedan är det dags för barnmorske-utbildning. Har några år kvar!
    Hur fungerar det här med att studera på distans egentligen? Hur går det tillväga så att säga?
  • Ain
    Saaaraa skrev 2010-09-08 22:53:08 följande:
    Oj vad jag missat massa medan jag var borta, orkar inte riktigt läsa igenom alla nu så det blir morgonens project för att hänga med lite :)

Måste bara få gnälla av mig lite om vår dåliga vård som jag alltid stöter på! Lill killen på 6 månader fick andningsproblem och andningsuppehåll idag. Mellan varven så skrek han helt hysterisk och blev helt panikslagen när han låg ner... in på akuten, för tredje gången nu, och där skulle han såklart vägas. Stackarn fick sån panik att han höll på att trilla av vågen...inte fick vi direkt något svar varför han andas dåligt heller.. de påstod att det var pga att han är förkyld... han har haft problem med andningen sen han var nyfödd och får luftvägs-utvidgande medicin, men ändå händer det inget... medicinen hjälper inte men vi får ingen bättre hjälp heller... mutter.

jag är livrädd när det gäller andningsproblem osv, då min lillebror gick bort i psd. Så fort han får andningsuppehåll, som idag.. om än "bara" i 3-4-5 sekunder så blir jag livrädd!

Nu håller alla tummarna om att imorgon är en bättre dag! Hur har ni haft det idag?
    Nämen hu vad läskigt. Hur mar han nu? Vad daligt de verkat bemött er! Sa far det ju inte vara!!

Pilea: hur har det gatt med ersättningen?

Benjamin verkar ganska hungrig och äter och äter (ammar alltsa). Jättejobbigt pa natten för mig eftersom han vill äta sa ofta. VI har börjat lite med gröt, men det är ju inte sa lätt för honom att äta Kanske man skulle ge ersättning med lite cerealier i istället, det  maste ju vara lättare för honom att fa i sig.... hmm, far se.

Skor, ja, jag ska fundera. Jag är ju saa sugen pa de där fina skorna. Kanske  man kan köpa och spara till varen. För da kan jag ju köra med tossor först och sedan se om han börjar krypa eller tom ga och da köpa skor. Och sa har jag de fina turkosa till da han börjar ga ungefär. Fast det är ju alltid en risk att han redan vuxit ur dem da, om jag köper dem nu...

Till Miriam har vi ett par joggingskor nu (som vi ju köpte pa halva reapriset da vi var i Sverige) och sedan ett par vinterskor som jag nu misstänker är höstskor egentligen, för de är kanske för tunna. Jag trodde det var vinterskor, men nu läser jag Kavats beskrivning och de kanske är höstskor. Naja, de funkar kanske med ett par tjocka sockar i. Här har vi ju inte sa varmt. även de köpte vi pa halva reapriset....

Jag köpte just en vinteroverall till Benjamin.  Sa billig! Därför blir jag lite nervös, nagon som har erfarenhet med att göra sadana klipp. Skickar säljaren dem verkligen da de tjänar sa lite? Mikkline och POP för 2kr!  http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118092232
  • Ain

Sorry för spammningen, men det är sa manga inlägg att jag inte kan halla alla i huvudet, utan svarar lite pö om pö...

Xgirl: hur gick det med tatueringen. Vad spännande! hoppas han blev nöjd.

Jag har förberett lite traderaauktioner idag. Jag har aldrig gjort det tidigare sa jag är lite borttappad i allt man ska göra maste jag säga. Har tagit foton iaf.

• Xgirl83

Zandra: Men vännen, vilka konstiga besvär du har att du får så ont! Ja det borde ju kollas upp. Du kan ju faktiskt boka en tid och prata med en läkare även om du inte har ont just då. Men jag ska inte säga nåt, sånt där drar man ju gärna ut på, jag vet. Och du har väl inte världens förtroende för vården heller. Så Dan har slutat med sin medicin nu? Hur gick det med att prata om minneshjälpmedel?

Pilea: Å nej, ska de få en TILL sådan jobbig spruta. :-/ Hade hoppats på att det var klart med den nu.

Glittrax: Trist att Nova inte var redo på dagis än..

Blev lite besvikelse med tatueringen för han satt i 4 timmar men den blev bara halvfärdig. Så han fick ny tid om EN MÅNAD för att göra färdigt den, för nu måste det läka innan man kan fortsätta på den. Men än så länge ser det snyggt ut.

Jo det här med skor så tänkte jag bara just på att det är ju nästan alltid lite vattenpölar sådär på hösten och min dotter dras till dem väldigt och ska hoppa i dem. Så trist om hon ska behöva gå i stövlar varje dag bara för att det är enstaka vattenpölar, det var därför jag funderade på nåt vattentätt.

Nej jag hinner nog inte skriva mer nu, måste verkligen komma i säng..

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

glittrax: usch va jobbigt att banden inte funkar nu!! dum fråga kanske, men du har fått de att sitta exakt så som de ska, minns att mina gled ibland o då blev jag illamående direkt!! men du kan annars inte prata med mvc om  att få utskrivet lergigan?? jag ångrar att jag inte stod på mig om detta när jag väntade Noah, låg ju typ i sängen hela dagarna..o du har inte testat vitamin B6 mot illamåendet? tycker synd om dig, är ju så jobbigt .
    nä jag har inte sett kungarna av Tylösand, men det lät lite bisarrt

var nog när Linn precis var nyfödd som Dan gjorde våfflor som jag reagerade på, sen var det under graviditeten då jag fick kramp så jag spydde..tror det startade då egentligen, men det är rätt så vanligt för då går systemet trögare lixom..och det är därför jag tror jag har problem nu med pga att mina sköldkörtelproblem ger mig uppblåst o trög mage. har läst att de inte gör så mycket åt det heller mer än operation o de får mig då inte att ligga på sjukhus mer om det inte är livshotande .

Madde: förstår att du är trött om kvällarna . gott med glass!! det är eg min största last kan jag säga, kunde vräka i mig två liter utan problem på en kväll förr, men jag har klarat mig utan det i flera veckor nu

Ain: såklart du kan ta med marängsviss, det skulle säkert uppskattas. du får väl ta med en muffins till kräsne marcusSkrattande
    ja där ser man, tur att någon har bättre minne än jag själv

ja alltså, kläder i mindre storlekar är knappt lönt att sätta ut på Tradera så de får ju skylla sig själva för att de sätter så lågt utropspris..men hon har ju positiva omdömen sen sist o som ny på Tradera så tror jag hon är mån om detta oxå. grattis till budningen, måste ju kännas fint

x-girl så synd att tatueringen inte blev klar!! men bra att den såg fin ut annars . undrar hur man orkar va still i 4 timmar
    nä jag känner inte för att ta mig till vården, det vet du ju hur det är med den saken..jag fixar det tills det inte går längre . jo Dan var iväg här i veckan o pratade med en som godkänner om han ska få hjälpmedel o det gör han ju. men sen blir det en heldag i Uppslaa för honom där de provar ut rätt minneshjälpmedel. bland annat blir det säkert en iphone eller annan telefon med bra funktioner. inte dumt, för det hade vi inte haft råd med att skaffa själva! och mobilen har han med hela tiden så då kan han inte glömma matlistan hemma som han typ gör 9 ggr av 10 .

usch min bihålor är inte ett dugg bättre idag heller..fast jag har fått sova inatt o det är ju skönt!! men lillskiten är så gnällig och hon äter typ hela tiden. hon fick en hel flaska vid 3, sen 6 och nyss igen...då vart det tydligen fredag igen, tycker bara veckorna rusar fram!!

• Madde01
    Glittrax - Okej, är hon blöjfri hemma då? ´Kan ju vara så att det finns så mycket att göra på dagis att hon glömmer bort att hon är kissnödig så kommer det bara, ganska vanligt faktiskt Flört

Ain- Tackar, jo jag var med i Apriltråden Tungan ute Men det är så jäkla dött där då typ alla gått över till någon tråd med 4månaders bebisar ,och det passade inte riktigt oss då Julius är 6månader.. haha.. Så kände att det kunde vara kul med en aktiv tråd för man har ju ganska mycket tid över på kvällarna då Julius sover o sambon jobbar och ibland finns det till o med tid på dagarna med Tungan ute mmh, geisha är ju superduper gott, har faktiskt inte ätit chokald på en vecka, haha. det är min stora last och chips o dip men det har jag inte hller ätit på en vecka.. Känner mig super duktig Tungan ute Jätte fin overall, skulle också bli osäker som du när den var så jäkla billig.. Men jag sysslar inte med tradera, vet att jag skulle bli fast o det vill jag undvika.. hehe

Xgirl- tråkigt att den inte blev klar idag.. Men bra att du tycker den blir snygg iaf, det är ju det viktigaste Skrattande

Zandra- Usch ja Glad Mh, glass är frukansvärt gott.. Men tänkte när det glass paketet tar slut är det slutköpt med glass.. Det är ju halva paketet kvar Tungan ute
    Vad skönt attt du fått sova i natt iaf.. Jag har haft sådan huvudvärk i natt o vaknade med det med, så nu blev det 2 huvudvärkstabletter så får vi hoppas det försvinner.. Gick ändå o la mig 22 igår och vaknade för en kvart sedan o är fortfarande trött.. Nu är det nått som är galet Tungan ute
  • 7 michelingodingar

är alltid lika kul o kolla in i tråden o se att det är lite fart

herregud vilken mamma jag måste vara jag har varit så inställd på att på söndag är det den 10 sept och att det är då våran son abbe fyller 4 år men vet ni det är ju faktiskt IDAG så igår kväll kom filippa ner o sa mamma i morgon fyller abbe år PAAAAANNNNIIIIIIK jag som inte hade köpt något åt honom utan tänkte åka o göra det på lördag så jag fick åka iväg till konsum här vid 20 igår kväll o köpa lite smått tur dom har lite leksaker och filmer iaf!!
    så idag fick han öppna paket vid frukosten o han fick 2 filmer med nicke nyfiken och mumintrollen, en bil som nänder sig när den kör emot en vägg samt vita papper och nya kritor som jag aldrig sett förut, gelkritor men dom satt som i en penna kanonbra tänkte jag då bryter han inte av dom men HAHA det lyckades visst o bryta av dom om man skuvade upp dom tillräckligt ja herregud han blev glad iaf men mitt samvete huuu det sugerObestämd
    har gjort ploppfluff här nu så det ska svalna o sen ställas in i kylen luktar som oboy med kolaTungan ute

am zandra:jo men dumlefluff tror jag faktiskt att du pratat om!!!!
    dumma fröken försök o dra öronen åt er och ta inte åt er så mycket!!
    skönt att du fick din man tillbaka så var ju fredde i början av sin medicinering han vart liksom tyst,tillbakadragen mer el mindre apatisk blek och glåmig rasade i vikt, skrattade eller log aldrig så han fick ju sluta med medicinen göra uppehåll o testa en annan som inte alls funka så utan några månader o sen tillbaka på concerta igen o denna gång funkade det!!

kan tänka mig att det inte är kul o gå i massa snö med dom hjulen,är så glad att våran har 4 rejäla hjul!!!!

haha så där kände jag mig igår kväll som kalle anka på julafton o samtidigt som fågelskrället som skulle vara överallt samtidigt

Glittrax:haha ja jag skulle säkert kunnat testa o smälta kexchoklad men läste på flera ställen att det är något som INTE smälter så då låter jag bli o testa ens
    hehe jaa du freya kommer säkert o göra fler dumma saker det var inte första gången som hon hittat på nått sånt men det kunde ju slutat så illa
    jaa du vi har fått kritik för alla namn utom just alwin saker som det kan ni ju inte döpa barnet till herregud vilka hemska namn o hur kan man välja ett sånt namn nu med agathon så fick ena svägerskan för sig att dom skulle kalla agathon för felix(det namnet hade jag eg velat ha men nu fick han det i andra namn istället) men när hon insåg att vi inte skulle ändra namnet så gav hon sig!!

haha nä har inte sett det programmet men kan tänka mig vad det handlar om

fyy vad jobbigt med ditt illamående,du kan inte testa postafen? prata med din bm annars!! har du testat o äta en skorpa eller kex o så INNAN du kliver upp ur sängen?

madde:jobbigt att du är ensam o får ta hans gnälltid på kvällen agathon är likadan och ibland får jag ta det själv men oftast är maken hemma o tar det medans jag tar dom andra barnen är skönt o få den avlastningen för det är jobbigt när dom är så griniga

ain:haha nä inte bra för vikten men ack så gottTungan ute
    tråkigt att det är så många på zumban,här är det likadant och nu har dom ett så idiotiskt system så man smäller av, man kan antingen betala 50 kr/gång(dom har det 2 ggr/vecka) eller så kan man tecka ett terminskort på 450 kr då är det 16 gånger MEN du är inte garanterad plats på zumban utan man får ringa dagen innan samt samma dag som passen är och anmäla sig o är man då lite sent ute så får man inte plats men man kan få stå på en reservplats lista så dom ringer upp om dom får nån som ger återbud!! så man betalar alltså men är inte säkert att du får vara med  
    jag älskar det är såååå kul o zumba laddade hem deras basicvideo i somras men inte tusan vart det att man gjord edet hemma jag måste nog gå dit för att det ska bli av!! började ju i våras o även om jag inte gick ner i vikt av det så minskade jag aif märktes jätteväl o kläderna satt jättelöst innan det blev sommaruppehåll men jaa sen var man ju ledig 7 veckor o hmm kläderna sitter lite tajt igen

visst kan ni ta med grejjer till marängswiss(nån mer än jag som tänkt att alla stavar ordet olika ) tycker inte din sambo om det så kan han ju va utan eller kanske bara ta lite glass

har oxå sett olika auktioner med pop som slutar på en ytterst liten summa o funderat på vad som är fel på plaggen även om inget syns,kan det ha med o göra att det är äldre kläder???!!!!

xgirl:men är det en jättestor tatuering då?? tråkigt att det inte blev klar och att han sen får vänta en hel månad på o fortsätta maken har ju en på överarmen o den tog väl ca 2-3 timmar o göra o sen året efter så fick han fylla i mer färg!! 

am zandra men vad jobbigt med dina bihålor krya på dig!!

här hade agathon vakennatt igen men nu är han genomförkyld så inte konstigt om han har svårt o sova!!

just ja ang skor igen, jag köpte nya gummistövlar till abbe nu i veckan fodrade med nått nytt material som jag aldrig hört eller sett innan våtdräktsmaterial skulle visst vara jättebra så dom funkar nog lite i höstrusket med för abbes del nu!! såg ut som en stövel o inte en gummistövel!!

• Madde01
    Barbamamman- Oj, ja det var verkligen tur att dom har lite leksaker på konsum iaf.. Barn uppskattar ju oftast det mest när dom är så små, för det roligaste är ju ändå att få öppna presenter Tungan ute äsch, ibland har man faktiskt mycket att tänka på så det blir fel ... Tror jag kommer till dig i dag o äter tårta.. hahhah Skrattande det låter ju så gott.. Här är det nog jag som fyller år härnäst.. både sambon o Julius fyller ju på våren .. Iof fyller min brorsdotter 9dagar före mig kom jag på.. Så kan ju hoppas att hon bjuder på någon god tårta, dock så är det mer än en månad kvar.. hehe.. Innan jag blev gravid åt jag ju inte tårta, så det var skit bra, HATADE grädde.. Och sen under graviditeten åt jag allt jag kom åt lixom.. Så sen så blev det så att efter graviditeten så fortsatte jag äta saker som jag ALDRIG skulle stoppat i mig innan jag blev gravid.. Så allt har bara gått utför sedan jag blev gravid o fic Julius iaf .. haha.. Kommer ju aldrig kunna gå ned i vikt.. Äsch, fick iaf det underbaraste av allt, så då får man väl offra en lite snyggare kropp Skrattande
  • 7 michelingodingar

madde ja jisses hur kan man missa en sån sak men det löste sig ju iaf o han var mer än nöjd
    tyvärr så ska vi ju inte äta tårtan idag utan i morgon ska vi ha kalaset så då ska vi käka tårtan ska ha hallongrädde på ett lager o ploppfluff på det andra o så spackla med grädde och sen på med marsipanlock han får lite fredagsmys i kväll istället för tårta

hehe ja det där känner jag igen,innan jag blev gravid med första barnet så åt jag i stprt sett aldrig godis på sin höjd en gång i månaden,var smal och vägde 57 kg till mina 160 cm, sen blev jag gravid och öste upp nästan 30 kg i vikt trots att jag inte åt godis o sånt under graviditeten men efteråt ghaaa åt massor av sött och bakelser osv som en kompis hade med sig och sen kunde jag inte låta bli godis utan blev som ett beroende o suck ja nu väger jag 40 kg mer men visst får man något fint utav graviditeten så dom där extra kg gör inte så mycket

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)