Saaaraa skrev 2010-09-08 22:53:08 följande:
Oj vad jag missat massa medan jag var borta, orkar inte riktigt läsa igenom alla nu så det blir morgonens project för att hänga med lite :)
Måste bara få gnälla av mig lite om vår dåliga vård som jag alltid stöter på! Lill killen på 6 månader fick andningsproblem och andningsuppehåll idag. Mellan varven så skrek han helt hysterisk och blev helt panikslagen när han låg ner... in på akuten, för tredje gången nu, och där skulle han såklart vägas. Stackarn fick sån panik att han höll på att trilla av vågen...inte fick vi direkt något svar varför han andas dåligt heller.. de påstod att det var pga att han är förkyld... han har haft problem med andningen sen han var nyfödd och får luftvägs-utvidgande medicin, men ändå händer det inget... medicinen hjälper inte men vi får ingen bättre hjälp heller... mutter.
jag är livrädd när det gäller andningsproblem osv, då min lillebror gick bort i psd. Så fort han får andningsuppehåll, som idag.. om än "bara" i 3-4-5 sekunder så blir jag livrädd!
Nu håller alla tummarna om att imorgon är en bättre dag! Hur har ni haft det idag?
Nämen hu vad läskigt. Hur mar han nu? Vad daligt de verkat bemött er! Sa far det ju inte vara!!
Pilea: hur har det gatt med ersättningen?
Benjamin verkar ganska hungrig och äter och äter (ammar alltsa). Jättejobbigt pa natten för mig eftersom han vill äta sa ofta. VI har börjat lite med gröt, men det är ju inte sa lätt för honom att äta Kanske man skulle ge ersättning med lite cerealier i istället, det maste ju vara lättare för honom att fa i sig.... hmm, far se.
Skor, ja, jag ska fundera. Jag är ju saa sugen pa de där fina skorna. Kanske man kan köpa och spara till varen. För da kan jag ju köra med tossor först och sedan se om han börjar krypa eller tom ga och da köpa skor. Och sa har jag de fina turkosa till da han börjar ga ungefär. Fast det är ju alltid en risk att han redan vuxit ur dem da, om jag köper dem nu...
Till Miriam har vi ett par joggingskor nu (som vi ju köpte pa halva reapriset da vi var i Sverige) och sedan ett par vinterskor som jag nu misstänker är höstskor egentligen, för de är kanske för tunna. Jag trodde det var vinterskor, men nu läser jag Kavats beskrivning och de kanske är höstskor. Naja, de funkar kanske med ett par tjocka sockar i. Här har vi ju inte sa varmt. även de köpte vi pa halva reapriset....
Jag köpte just en vinteroverall till Benjamin. Sa billig! Därför blir jag lite nervös, nagon som har erfarenhet med att göra sadana klipp. Skickar säljaren dem verkligen da de tjänar sa lite? Mikkline och POP för 2kr!
http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118092232