• carwho

    84:or som planerar sin första!

    Hej!

    Har försökt hitta en tråd för oss 84:or som planerar sin första men hittade inget. Tänkte att jag kan ju inte vara den enda 84:an som planerar sin första...!

    Finns det fler av oss? 

  • Svar på tråden 84:or som planerar sin första!
  • mrs lundin

    jag är 84a och väntar första i april!  Är i v. 11 nu. Bor i köpenhamn med maken som är 29. Hur långt är ni i planerna?

  • carwho

    Tja, hur långt? Räknar dagar o ÄL och försöker typ. Tredje försöket på G nu, väntar på BIM för tillfället och hoppas o håller tummarna!
    Vad hrligt med en april baby, då har ni hela sommaren framför er Grattis till graviditeten! {#emotions_dlg.flower}

  • mrs lundin

    spännande, får hoppas att ni får ett plus snart! För oss tog det 6 månader innan plusset äntligen kom. Är väl eg ganska normalt, men känns länge när man är inne i det! hoppas det går lite fortare för er!
    Var finns du nån stanns? make/sambo? sysselsättning? Själv pluggar jag medan maken jobbar.

  • carwho

    Jag jobbar, kontorsjobb. Sitter framför en dator mao dagarna i ändan Bor i Norra Sverige, har en sambo och ett hus på landet. Du då??
    Jo hoppas plusset kommer snart. Visst känns det som en evighet hela tiden. Nu är det en evighet till Bim , tolv dagar... Tycker tiden går såå saaaakta....

  • mrs lundin

    sitter oxå framför datorn hela dagarna fast det är för jag inte börjat terminen ännu! första månaden var avsatt till att skriva en uppgift som jag redan fixat tidigare, så det är skönt! men anledningen till att jag ligger i soffan med datorn nu är att jag mår så illa!! är självklart glad över att äntligen va gravid, men väldigt trött på att må pest hela dagarna! undrar hur det ska gå när jag ska börja dra mig till skolan igen i okt... forhoppningsvis mår jag bättre då.
    Bor i köpenhamn så det är lägenhet i storstad som gäller! men längtar till vi oxå kan skaffa hus, gärna en bit utanför stan. vi kommer flytta tillbaka till sverige så småningom, men får se lite när det blir (lär inte bli hus innan dess iaf!) har 1 år kvar av studierna, men kommer ju ta paus i april, har inte bestämt om det bir 1/2 eller 1 år, men minst 1,5 år är vi ju kvar här. Maken trivs väldigt bra på sitt jobb nu, började för 2 månader så han är inte så sugen på att tänka på när vi ska flytta härifrån igen just nu iaf!  

  • carwho

    Va kul o bo utomlands, det ångrar man aldrig. Jag bodde oxå nere i Europa ett tag. Underbar erfarenhet
    Du är gift förstår jag?
    Vi bor på landet, mitt ute i skogen. Helt perfekt förutom när man känner sig översocial

  • mrs lundin

    vi gifte oss förra året i april. får se om vi får en baby i 2-års bröllopsdagspresent! har bf 5 april och vi gifte oss 4e!
    kommer själv från landet och saknar det helt klart ibland, min man saknar det nog ännu mer, även han är van vid att ha nära till naturen. Men vi passar på när vi kan! har semester nu en vecka och ska bla ut till en skärgårdsö och hälsa på en kompis, ska bli nice!

  • carwho

    Ja, det är hlt underbart att bo nära nature, skulle inte byta för alla pengar i världen
    Hur mår du nu under din graviditet?? Hur länge får du vara föräldraledig där i Danmark?

  • mrs lundin

    wow! grattis!! vad kul!!
    Har varit på semester en vecka så har inte suttit vid datorn särskillt mkt. Det har varit skönt iaf att va ledig tillsammans med maken, och bla ute i skärgården även om vädret inte varit så bra.
    Har fått min svärfar som är läkare att skriva ut lite medicin till mig så nu har jag mått bättre med, har orkat vara med utan att ligga hela dagen och må illa, det är trevligt!
    Jag har inte bestämt hur länge jag ska va ledig, men tror det blir ett år, pluggar ju så det blir antingen ett halvår eller ett år för att det ska passa in. Min make jobbar så han kommer att kunna va ledig ganska mkt, då jag inte har jobb att va ledig från kan han ta ut fler av de gemensamma dagarna!

Svar på tråden 84:or som planerar sin första!