• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • spirituality

Tindra. Sorry men jag har aldrig varit förtjust i det namnet, får mig att tänka på husdjursnamn...särskilt när det är del i ett dubbelnamn, typ Tindra-Lee.
    Tyska gubbnamn, typ Wolfgang och Jurgen :)

• linas fina

Gubb och tantnamn är jag evinnerligt trött på nu även om alla inte är fula. Men hur tråkigt (förlåt) är det inte med massproduktion av Elsa, Agnes, Edvin, Alma m.m.
    Tindra, Kevin, Nova m.m. är heller inga höjdare.

• Jacie

Finns många namn som är fula, men här kommer några som jag tycker hör till dom fulaste.

Pojknamn: Baltasar, Knut, Göran, Arvid, Sten, Bert, Frank, Jöns, Greger.

Tjejnamn: Astrid, Gry, Rut, Märta, Gretchen, Gunhild, Christine, Christina, Carola.

• jejje82

Var inne på en namnsida (kommer inte ihåg vilken) innan bebben kom för att få idéer. Fick skriva in mitt och sambons namn för att få ett förslag på vad vi kunde döpa vår lille till. Förslaget blev : GERMUND. Så det tog jag.....inte.

• TheFamily

Nova! Nova är ett shoppingcenter i Lund!!!
    Är inte förtjust i Tindra, Cassandra, Tim och Kim heller.

• Rolfskie
    TheFamily skrev 2011-03-18 12:29:18 följande:
    Nova! Nova är ett shoppingcenter i Lund!!!
    Är inte förtjust i Tindra, Cassandra, Tim och Kim heller.
    Håller med om "fina" namn som Tindra och Saga, hur ska det bli när dessa "Tindror" och "Sagor" växer upp och ska använda dom namnen som vuxna, kan man undra.

Mitt eget Rolf kanske inte är så vackert, men det är iallafall ett namn med karaktär haha :)
  • jassikan
    Sannive skrev 2011-03-04 17:21:03 följande:
    Stavar verkligen folk Kevin "Chewin"? Seriöst? Min engelske sambo skrattar hysteriskt och undrar varför man döper ett barn till "Tuggain"
    Har inget problem med namnet Kevin.
    Och nej, det finns ingen som stavar det "Chewin". Åtminstone inte på papperet i Sverige.

http://www.scb.se/Pages/NameSearch____259432.aspx

Olika stavningar stör mig inte så mycket om de inte är helt åt pepparn.
    Jag tycker det är lustigare att det finns 14 män i Sverige som har namnet Barbro som förnamn, och 5 av dem har det som tilltalsnamn. Inte direkt ett favoritnamn det heller, men sorry - helt fel på en man.

Spontant kan jag säga att jag inte gillar namnet Torkel.
    Och jag skulle inte heller döpa en ny liten till ett gammalt tant eller gubbnamn, som många gör i dag.
    Men visst är det tur att vi tycker olika! För hur roligt/bra vore det om vi bara hade max 100 namn att välja mellan?!
  • Sephrenia

Torkel är nog det fulaste namnet ever..

• Sephrenia

Haha Jassikan vi svarade samma utan att jag såg det ^^

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.