• nericia77

Planera för syskon, utomvkeds i bagaget.

Undrar om det är några som planerar för syskon efter att ha blivit gravida efter ett utomkveds

Det där vart kanske lite krångligt. Ivarje fall så fick jag utomkveds i nov -04. Fick en son september -08. Och nu har vi börjat med att fundera på syskon .

Vore kul om några vill följas åt, jag är inte för det här med bimlistor m m. sen om några vill så ok, men det är inget som jag tänker skriva upp. För bimlistor är för mig bara en jobbig sak att gå o tänka på varje månad.

Hoppas det finns några här på fl som vill hänga med. Om inte annat kanske det är några som blivit gravida efter utomkveds o fått syskon, ni kan väl berätta lite hur det har gått för er, tid o så. sen självklart vet jag att vi är ju alla olika så man ska ju inte jämföra sig med någon, men alltid skönt o höra hur det går för andra m m. man kan få lite hopp eller stöttning eller stötta.

Kram på er!

• Svar på tråden Planera för syskon, utomvkeds i bagaget.
  • Sejda79

Vi har en dotter född -07. Har försökt få syskon till henne i snart ett år. Fick utomkveds i våras. Nu försöker vi igen och hoppas att snart få ett plus.

• saltflingan

Känner att jag inte riktigt passar in i tråden, men jag tänkte göra ett kort inlägg iaf. 

Opererades för ett x i april, använde kondom en menscykel och drog sen igång försöken igen. Jag har bara en äggledare kvar men det tog bara 2 försök innan vi blev gravida igen. Med tvillingar! Den ena förlorade vi dock redan i v 6, men så otroligt häftigt att det bara tog 2 försök och sen dubbelt upp till råga på allt! Det var dessutom min dominanta sida som försvann.

Håller tummarna för att det ska gå bra för er alla!! 

• nericia77
    Sejda79 skrev 2010-10-25 12:11:47 följande:

Vi har en dotter född -07. Har försökt få syskon till henne i snart ett år. Fick utomkveds i våras. Nu försöker vi igen och hoppas att snart få ett plus.

håller tummarna för att det ska bli + snart. men ge inte upp. (tog tre år för oss ).
    saltflingan skrev 2010-10-25 12:18:52 följande:
    Känner att jag inte riktigt passar in i tråden, men jag tänkte göra ett kort inlägg iaf. 

Opererades för ett x i april, använde kondom en menscykel och drog sen igång försöken igen. Jag har bara en äggledare kvar men det tog bara 2 försök innan vi blev gravida igen. Med tvillingar! Den ena förlorade vi dock redan i v 6, men så otroligt häftigt att det bara tog 2 försök och sen dubbelt upp till råga på allt! Det var dessutom min dominanta sida som försvann.

Håller tummarna för att det ska gå bra för er alla!! 
    ja man kan ju verkligen inte jämföra sig med någon. en del blir gravida fort efter ett x andra inte. häftigt att det blev 2.
  • Ofeigur
    nericia77 skrev 2010-10-25 07:24:57 följande:
    tråkigt att du oxå fått vara med om detta. men hoppas nu att det går vägen. ja skönt att de kollar upp tidigt så man förhoppningsvis slipper gå igenom detta igen. håller tummarna för att det sitter rätt.
    Tack! jag tänker ju såklart på att den kan ha fastnat igen i den högra sidan eftersom jag vet att äl var på den sidan denna gång. Tycker att  jag känner lite där det var men det kanske är innbildning. Jag kände inget förrän i v 8 då jag hade xet  så nu i v 5 borde det inte kännas va? har fått tid i dag  för vul. den 10 november och jag tycker det är lite väl sent och tänkter riinga om en ny tid för dom borde ju kunna se am det sitter något överhuvudet i livmodern om en vecka tycker jag . När jag är i v 6 borde det ju synas ngt! åh detta väntade! inte kul!=(
  • Katten2
    nericia77 skrev 2010-10-24 18:36:20 följande:
    varför måste du följa upp med gravtest?

ja här har nyss tant röd varit här så hoppas nu att hon håller sig borta framöver.

varför låter de äggledare som det ha blivit ett x i sitta kvar?

jag är inte alls insatt i detta, så hoppas det e ok jag frågar.
    Jag måste följa upp med gravtest nu under mensen och även en vecka efter att den slutat, för att jag sist hade X men mens samtidigt... Visste inte ens att jag var gravid när jag åkte in akut 2 veckor efter mensens första dag... (i v. 7) Det tog lång tid innan HCG-värdena blev så höga att det syntes på gravtest, så lite att även mensen kom som vanligt.

Min äggledare hade inte spruckit utan det kom blödning från insidan av den. De öppnade upp den och tömde den, och sen lät de den vara kvar. Vet inte varför men antar att det kan läka igen, annars skulle de ju inte gjort det. Men jag har så ont på den sidan vid varje ÄL, och jag är livrädd att det ska fastna i ärrvävnaden (större risk) så nu ångrar jag att jag inte sa att de skulle ta bort den. Men det var ju inte så lätt att veta då i den akuta situationen, just då ville jag bara behålla min äggledare!

Jag ska få mens i morgon och har känt av lite förvärk redan idag... Vill bara att den ska komma nu så vi kan försöka nästa månad på "rätt" sida (förhoppningsvis)! Det blir första försöket för oss. Undrar hur lång tid det kommer ta nu när vi bara kan försöka varannan gång...

Håller tummarna för oss!!!
  • Ofeigur

Hej! ni som har haft x när plussade ni och hur starkt var trecket? mitt var väldigt svagt länge.

• nericia77
    Ofeigur skrev 2010-10-25 19:08:11 följande:
    Tack! jag tänker ju såklart på att den kan ha fastnat igen i den högra sidan eftersom jag vet att äl var på den sidan denna gång. Tycker att  jag känner lite där det var men det kanske är innbildning. Jag kände inget förrän i v 8 då jag hade xet  så nu i v 5 borde det inte kännas va? har fått tid i dag  för vul. den 10 november och jag tycker det är lite väl sent och tänkter riinga om en ny tid för dom borde ju kunna se am det sitter något överhuvudet i livmodern om en vecka tycker jag . När jag är i v 6 borde det ju synas ngt! åh detta väntade! inte kul!=(
    vad jag har förstått så är det ganska svårt o se före vecka 6-7. här vart jag kollad i vecka 7. känner du att du har ont så ring dom. så får du säkert komma in tidigare. men annars är det nog bättre o vänta ett tag men inte för länge. men tänk positivt. klart det går vägen nu. lycka till!
    Ofeigur skrev 2010-10-25 20:16:42 följande:
    Hej! ni som har haft x när plussade ni och hur starkt var trecket? mitt var väldigt svagt länge.
    för mig tog det 3 år att bli gravid efter utomkvedet. men har en kompis som oxå fick utomkveds o hon plussa efter 6 månader. så det där är så olika. går inte o jämföra sig med någon.  när jag väl plussa så var det starkt. men om du tänker på när jag fick mitt utomkved så var det plusset svagt.
  • Katten2
    Ofeigur skrev 2010-10-25 20:16:42 följande:
    Jag hade en menscykel efter operationen, sen plussade jag direkt. Riktig tur skulle jag tro.

Mitt streck var... inget alls. Som sagt. Kom synligt streck först i vecka 6... Det där är nog också olika. Vissa får fullt utslag direkt. Därför det här med X är så lurigt.

Vi delar alla den sjukt jobbiga stressen och oron att det ska ske igen... *peppkram* till alla!
    Är i alla fall glad att vi inte lever för 100 år sedan, då många dog när man fick ett X... Det sker ju även i dag i U-länder.
  • Ofeigur

hihi ja det är väl så man får se det ! man överlever ju iallfall =) jag slapp ju tom att operera.
    Jag plussade direkt också utan mens . bara en äl så var jag gravid igen men fick mf och nu blev jag garvid igen med bara en äl emellan så nu får vi se hur det går. Det är på samma sida som jag fick x på tyvärr. Den högra sidan. Tycker att jag känner där det var men det är nog bara innbilning skulle jag tro.

• Sejda79

Mitt plus var mycket svagare när jag fick X än när jag testade positivt med min dotter. Med dottern plussade jag två dagar efter BIM och med X:et plussade jag på BIM. Med X:et hade jag fått flera negativa test före BIM. Fick sedan X i vecka 6.

Är det någon som har fått mer oregelbunden mens, rikligare mens eller mer mensvärk efter utomkveds? Det har jag fått. Tidigare var mensen som en klocka var 28:e dag, nu varierar det mellan 24-31 dagar. Blöder också väldigt mycket. Den här månaden har jag för första gången någonsin haft så mycket mensvärk att jag inte kunnat jobba.

Svar på tråden Planera för syskon, utomvkeds i bagaget.