• Fidelia

IKEA´s Ektorp soffa bra el dålig?

Ni som har eller har haft ikeas Ektorp soffa eller fåtölj, vad tycker ni om dessa?
    Vi ska göra om i vårt vardagsrum och idag har vi en stor vit hörnsoffa i skinn som jag vill sälja och köpa nytt...

Har då funderat på Ektorps soffa 2 el 3 sits, samt en el 2 fåtöljer, alt en schäslong.
    Har en bekant som har en ektorp hörnsoffa, den tyckte jag blev så nedsutten på en gång...
    vad tycker ni om era soffor, håller dom bra?

Vill inte lägga ut en förmögenhet på ny soffa... och ektorp är ju en billigare variant... snygg, men frågan är om det är ngn kvalitet..? 

• Svar på tråden IKEA´s Ektorp soffa bra el dålig?
  • First time

Bra tråd, är själv på jakt efter en Ektorp´s fåtölj till barnkammaren och vill veta om det är skaplig kvalitéGlad

• Miss Cee

Vi älskar våra!

Har två 3-or. Jag brukar flytta runt kuddarna en del så att de blir mer jämt slitna och inte nedsuttna helt åt ett och samma håll. Funkar bra.

• Mrs K

Vi har en 3:a som är ca 4 år gammal nu. Är ännu inte nedsutten. Vi gillar den!

• H Raheb

Ja g är nöjd med vår ektorp 3-sits, har visserligen bara haft den i 9 mån men den är inte nedsutten någonstans trots att jag sovit i den i en månad.

• Bedan

Mina föräldrar har en sådan som har varit jättebra.

• charlie81

har en hörn variant..haft den säkert åtta år. Jätte nöjd. Bytt överdrag ngr gånger. 

• SilverEmma

Jag hade en 3-a och var inte alls nöjd. Det kändes som om det var för lite stoppning i rygg-kuddarna så man fick fluffa till dem hela tiden. En kompis till mig hade samma problem med sin 2:a.

Jag gav bort min till slut och köpte en annan.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • First time

Ingen som haft en sådan fåtölj? Är lite nyfiken på om dom är sköna och tillräckligt stora att krypa upp och mysa ner sig iGlad

• H Raheb
    First time skrev 2010-09-08 22:51:52 följande:
    Ingen som haft en sådan fåtölj? Är lite nyfiken på om dom är sköna och tillräckligt stora att krypa upp och mysa ner sig iGlad
    Har en fåtölj, den är lite låg i ryggen, annars är den både mjuk, och rymlig, men de gäller ju även soffan att den är låg i ryggen, tycker jag iaf som gillar att luta huvudet också, me å andra sidan ligger jag ju mest i soffan så där är det inte ett problem. JAg har även fotpallen, den rymmer otroligt mycket, men jag skulle vilja påstå att den tar sjukt mycket plats i rummet också.
  • Stjärnstoft

Vi gillar modellen, komforten osv - men efter första tvätten av de röda överdragen blev de flammiga och känns urtvättade. Känns inte roligt.

Svar på tråden IKEA´s Ektorp soffa bra el dålig?