• Veeroo

    Del 6 Göteborgsbebisar Jan-Feb-Mars 2010

    Gott nytt år allihopa!

    Vi hade en trevlig kväll med god mat och dryck och trevligt sällskap! Judith som är relativt lättväckt sov igenom fyrverkerierna för 4:e året i rad. Viktor som sällan vaknar annars vaknade dock och fick komma upp och titta på fyrverkerierna för att sen sova vidare.

    Är dock ganska förkylda allihop, i ett ögonblick när jag hade förträngt detta lovade jag Judith att vi skulle åka och bada imorgon, så hoppas vi är mindre förkylda imorgon eller att iövermorgon funkar lika bra.

    Känner mig lite nervös nu för att börja jobba, men det ska bli spännande! Bara en vecka kvar. Skulle behöva införskaffa lite nya kläder innan också, duger ju inte att gå omrking i mysbraller hela dagarna. När jag nu ska få gjort detta, men det är väl rea på stan som man får ta sig in till.

    Vilka är det mer som ska börja jobba nu?

  • Veeroo

    Dessutom har vi flyttat in Viktors säng i Judiths rum idag, hoppas han sover gott där. Men det finns nog en risk att han får sova i vår säng sen framåt natten...

  • Veeroo

    Viktor är också väldigt mammig, men det går bra med pappa också. Vi lämnade barnen hos mormor och morfar i typ 3 timmar för att köpa dator och lite annat, när vi kom tillbaka så började Viktor storgråta och kasta sig mot mig och snyftade en lång stund, men det verkade som att det hade gått bra medans vi hade vart borta.


    Börjar ju också jobba  på måndag, på nytt jobb då, ska bli väldigt spännande och kul! Och jag hoppas dom är hyffsat flexibla med arbetstiderna eftersom jag måste städa på dagis ibland på eftermiddagarna (kooperativ), typ en gång i månaden ska man göra det. Men det var ju inga som helst bekymmer att arbeta 75% så jag tror det är lugnt, dom verkade väldigt schyssta.

    Tycker också tiden har gått såååå fort. Samtidigt som det känns som att förlossningen var igår känns det dock som att det var väääldigt länge sen jag jobbade, vilken var en hel vecka innan förlossningen.

    Så jobbigt Mrs KF med din sjuka make! Hoppas han kryar på sig snart!!!

    Kan inte B kombinera kläderna efter bästa förmåga bara då Jonnast eller vad är han orolig för? Väntar spänt på fortsättningen..

    Sen flyttade vi ju in Viktors säng i Judiths rum så nu delar dom rum. Alla verkar sova bättre. Viktor hade svårt att somna två kvällar och kom in till oss efter halva natten. Men natten till idag somnade han hur lätt som helst och sov till klockan halv åtta, då vaknade vi av att det pladdrades där inne och Judith hade tänt lampan och Viktor satt upp i sängen och var glad. Och Judith som ofta har velat komma in till oss också på nätterna har inte gjort det nu. Hoppas det håller i sig.

  • Veeroo

    Det är lättare med andra barnet.. och det är lättare när dom blir lite större. Men jag tycker i och för sig att det är svårt att vara borta sen när man dessutom är borta och jobbar, men man mår ju bra av att göra saker för nöjes skull på egen hand, inte bara vara iväg när man är på jobbet liksom. Tråkigt med grannen!

  • Veeroo

    Jag började jobba idag, det var kul! Dom kändes trevliga och snälla och jag fick sitta och lära mig ett nytt datorprogram under dan, dom jobbar med ett cad-program som jag inte har jobbat med förrut, men det verkade hyffsat lätt att sätta sig in i. Det kommer vara kickoff om ett par veckor och då kanske man lär känna dom lite mer och jag ska jobba på "bostadsavdelningen" men inte bara med bostäder. :P

    Ang amning så skulle jag nog inte villja amma längre än till möjligtvis 1,5 år, men alla gör ju som dom vill, innan det fanns massor av mat och ersättning att tillgå så ammades ju säkert barnen mycket längre och det är väl helt ok det med om båda parter är med på det. Men jag tycker det har funnits nån gräns där vid 8 månader ca, där det inte verkar mätta längre. Då har jag även tröttnat på att amma på natten för att det har eskalerat och det ska ammas så ofta. Viktor ammades bara på natten då så han slutade ju då, Judith ammade jag lite på dan fram till typ 11 månader, då tappade hon intresset.

  • Veeroo

    Superfin tårta! Vi kommer ha släktkalas för Viktor bara, eller det blir väl typ 16 pers men iaf. Blir ju inget barnkalas, vi hade det för Judith när hon fyllde 2 år och hon tyckte det var kul då och lekte kalas i flera veckor efter det. Nu när hon var 3 år var det ju självklart, och helt hysteriskt var det med 8 barn mellan 2-5 år här + Viktor.

    Jag har också kollat in Kristinedals träningsutbud och irriterat mig på dom dåliga öppetiderna, men Sportlife Partille är ju inte mycket bättre heller och inte Hela Hälsan vid munkebäckstorget heller så jag vet inte, får väl bli att man får ta sig till nåt någon dag i veckan iaf. Vet du nåt häromkring Piccabo som har bra öppetider och många pass?

    Det känns grymt bra med jobbet iaf, dagarna bara flyger iväg, men det är lätt att känna lite prestationsångest!

  • Veeroo

    Nej gymma vill jag inte heller göra. Life ska öppna ett gym här nu på torget som är precis här, där kan man komma in fram tills 22 tror jag med sitt kort även om ingen personal är där så det hade ju vart bra om man ville gymma, men det är ju dödstråkigt tycker jag.

  • Veeroo

    Ja, det är ju synd att dom inte har nån gruppträning på Life på spåntorget men men, nu bokade jag in mig på ett pass imorgon på kristinedal, det var ändå kl 19 iaf, tänkte skaffa 10-kort där och på Hela Hälsan så kan man utnyttja bådas scheman så att säga, kommer ändå inte träna mer än en gång i veckan så det lönar sig inte med årskort och så kan jag springa en dag i veckan sen när det inte är snöigt och halt längre. Numera går jag dessutom till jobbet, tar en halvtimma när det är så här halt, sen kan jag väl cykla istället, så där blir det ju också motion.

    Hoppas det går bra med försäljningen Mrs White!

  • Veeroo

    Grattis till 1-åringen Linnea och grattis till dom som tagit sina första steg!


    Det ska bli spännande att se när Viktor tar sina första steg, jag är ganska övertygad om att det är efter 1-årsdagen iaf.


    I helgen var vi hos svärföräldrarna och åt mat och bastade, sov över också, det var trevligt, skönt att komma hemmifrån ibland. Idag var Judith på 3-årskalas medans jag och Viktor stannade hemma och myste, sen var jag på en liten shoppingtur till allum och reafyndade lite. Ny jobbvecka imorgon!

  • Veeroo
    Ärta skrev 2011-01-29 21:07:53 följande:
    Ja här är en som jobbar (för?) mycket!
    Och aldrig får sova... Börjar bli aningens sliten.
    Idag har jag varit ledig från båda jobben i alla fall, men vad hjälper det när man har en massa barn? T hade en kördag idag så jag och S följde med. Och hon kan ju inte vara still en sekund så efter sju timmar är jag rätt trött.
    Så nu när Saga har somnat tänker jag unna mig att göra detsamma.
    Ja, jag förstår inte hur du orkar!? Jag jobbar 75% på ett jobb som ligger på 10 min cykelavstånd (fast det går sådär att cykla i ishalkan just nu ) och det är full rulle dygnet runt känns det som!
    Picabo skrev 2011-01-31 09:01:25 följande:
    Så fantastiskt roligt barnkalas Hanna hade igår tycker iaf jag. Jag vill ha barnkalas minst varje månad! (Ska man fundera på att skola om sig till förskolelärare då?) 
    Vi hade 7 barn + Judith och Viktor här på Judiths kalas här om veckan, det var helt hysteriskt! Kul absolut! Men varje dag..? Nej tack.

    Kul med undervisningen Mrs White! Men hur funkar det med akassan? Har inte dom nån såndär idiotisk regel sen alliansregeringen kom till att man bara får jobba deltid några veckor?

    Du vill inte med och Bodypumpa på torsdag kväll Piccabo? Jag har skaffat klipp på Kristinedal och tänkta ta mig dit då. Har aldrig testat Bodypump förrut men det skulle tydligen vara bra så man får väl prova, se om man kan gå till jobbet dan efter sen.
  • Veeroo
    MrsCD skrev 2011-01-31 21:51:39 följande:

     


    Ingen aning om hur det funkar, faktiskt. Jag står ju liksom på noll innan, så jag skulle inte fått någon a-kassa ändå, jag hoppas inte att detta gör så att det går åt fel håll. Jag är helt utanför alla system eftersom jag inte har jobbat i Sverige alls. Ingen a-kassa, FP eller SGI. Gäller att jag håller mig gift så jag blir försörjd


     


    Haha, okej! Men du borde ju få nån sorts grunbelopp i akassan? Men det kanske inte finns kvar heller? Det fick jag när jag var arbetslös för 6 år sen, men det har ju hänt mycket med akassan sen dess så vad vet jag. Aja, roliga saker kan man ju fundera på.

    Nu har maken vart och handlat mat så nu blir det mumsig kvällsmat!
  • Veeroo
    Picabo skrev 2011-02-01 09:44:18 följande:
    Jag är gärna på Body Pump! Kl19? Antar det eftersom det är det enda pump passet
    Ja, kl 19! Nu har jag fått med dig och två till då hehe.
  • Veeroo
    Picabo skrev 2011-02-02 21:01:41 följande:
    Nu skapa jag en sluten grupp till oss och där ska jag berätta allt om en eventuell trea
    Hehe... Jag har lite svårt att förlika mig med tanken på att inte vara gravid och få barn en gång till samtidigt som jag är osannolikt trött på blöjor och trots och så vidare. Så här finns inga planer alls på en trea, men man har väl några år på sig att fundera över detta iaf..
  • Veeroo
    MrsCD skrev 2011-02-02 21:24:18 följande:
    Eftersom vi bara har en så känns det ju självklart för mig att man kommer göra allt det där igen, men jag kan förtså att den känslan inte försvinner bara för att man får nr2. Det är kanske så folk får 10 barn sen? Tur att man började "sent" så man inte hinner med en hel skolklass
    Antagligen... Men jag har lite svårt för tanken på att ha 10 också, vilken logistik det medför! Nej 3 är absolut max, men blir det en 3:a så får det dröja några år till isåfall... tror inte det blir nåt då heller, men som sagt, känns lite sorgligt att man kanske aldrig ska göra det igen, men vem vet.. den som lever får se helt enkelt..
  • Veeroo
    Picabo skrev 2011-02-03 14:41:43 följande:
    Gick hem från jobbet med feber o halsont, ingen pump idag alltså, satsar på nästa vecka!
    Attans, jag har pumpat iaf, får man se hur ont man har imorgon hehe...
    Jelica skrev 2011-02-03 20:41:18 följande:
    Jag måste bara få..... SKRIKA LITE AV LYCKA!!!! Allt funkar!!! Ska iofs bara lösa dagisplats men allt annat funkar så bra! OCH.. jag har träffat en ny kille! tror det kommer bli seriöst! Han är såå snäll, go och rar som man ska vara! Hästen är inte såld men borta på försäljning, trivs kanon i min lägenhet, betat av de flesta krediter mha skatteåterbäringen i december, får lön igen, ganska bra sådan, inneboende är fixat, tvättmaskin har jag numera och i morgon börjar jag på gym, räknar kalorier och börjar bli nöjd med min figur... ja jag är bara såå glad! För första gången på tre-fyra år!!! 
    Vad härligt! Det är du värd!
  • Veeroo
    MrsCD skrev 2011-02-04 09:02:51 följande:
    Annars kanske jag skulle starta förskola om jag inte får något jobb och dessutom har en lägenhet över
    Varför inte haha!
Svar på tråden Del 6 Göteborgsbebisar Jan-Feb-Mars 2010