Magnetarmband tror ni detta hjälper mot värk?
Någon som använder magnetarmband/halsband här?
Någon som använder magnetarmband/halsband här?
Det finns inget som tyder på att magnetism påverkar smärttillstånd öht
Nej, det hjälper inte mot värk annat än som placebo
Googlade lite och där verkar det fungera.
Sedan har jag en bekant som använder detta och då h*n tar av armbandet så kommer värken tillbaka
och då h*n tar på det blir så är värken borta.
Inte någon som här som använder sådant?
Tror inte man ska avfärda det helt. Har läst - hittar den dock inte nu - en studie där de påvisade att det ökade reaktionen i det partiet man hade kontakt med magnetarmbandet som i sin tur gjorde att slaggprodukter transporterades bort snabbare. Och att sedan syre tillfördes snabbare. Vilket ledde till minskad värk.
Hittar som sagt inte rapporten men denna sida tar upp ungefär samma som jag läste, i väldigt kortad form: Magnetarmband
Placebo, ja.
Huruvida det funkar, nej.
Om det är placebo eller inte, vem vet? Men det finns många studier som tyder på att det fungerar och en sån dyr investering är det inte att testa om det fungerar på dig. Jag lider själv av reumatism och tycker att det blev en klar förbättring efter att jag började använda magnetarmband. Här har du en sida som säljer bra fina magnetarmband till ett riktigt bra pris http://ravaja.com/magnetterapi/magnetarmband/armband-kvinna/
Hej där, Jag VET att det hjälper. Har använt det i 15 år och bl.a. blivit av med min huvudvärk. Använde magnethalsband...
Men vissa köper magnetsmycken som inte har någon större effekt och sedan säger som att det inte hjälper...
Jag köper mina från magnetprodukter.se
Hej där, Jag VET att det hjälper. Har använt det i 15 år och bl.a. blivit av med min huvudvärk. Använde magnethalsband...
Men vissa köper magnetsmycken som inte har någon större effekt och sedan säger som att det inte hjälper...
Jag köper mina från magnetprodukter.se