• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Bengalen
    ceke skrev 2011-02-20 21:23:39 följande:
    Åh va det där fördjävliga spottingsarna är hemska!! Det finns en tråd för oss... eller snarare medlemsgrupp, så välkommen dit till ett störthärligt gäng spottare www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/plusjakt-for...
    Hahaha, ja det är ju verkligen nåt för mig, spottings drottningen!
  • ceke
    Bengalen skrev 2011-02-20 21:34:13 följande:
    Hahaha, ja det är ju verkligen nåt för mig, spottings drottningen!
    Hahaha... ska vi slåss om den titeln? Ärligt, det är ett härligt gäng som har samma skit, så kika in, vet jag. Det är en helt öppen grupp så att fler kan hitta dit! Det va en helt vanlgi forumtråd från början men vi blev sugna på att se vad det var för spännande nytt att ha en grupp

Samtliga där inne har en massa spottings.. speciellt mellan ÄL och BIM, men  nån även innan ÄL etc.
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-20 19:38:30 följande:
    Telgebo, det låter ändå som att det är en del symptom ändå; fryser gör ju många, ont i svanken är vanligt och magen i olag. kramar till dig som oroar dig så!

Trassel *ler* åt att äggkräket inte vill släppa...
    Jo det är en del symtom men tycker att dom är så svaga med tanke på hut jag mådde igår då jag verkligen mådde illa och knappt fick i mig nåt pga illamående, men det pendlar väl en del ibörjan.

Ska snart sova är så trött trost att jag nästan har sovit hela dagen.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • ceke
    telgebo skrev 2011-02-20 22:03:32 följande:
    Jo det är en del symtom men tycker att dom är så svaga med tanke på hut jag mådde igår då jag verkligen mådde illa och knappt fick i mig nåt pga illamående, men det pendlar väl en del ibörjan.

Ska snart sova är så trött trost att jag nästan har sovit hela dagen.
    Där har du ju ett tydligt symptom! Tröttheten Försök ta det lugnt och oroa dig mindre, för din egen skull. Jag skulle säkert va precis lika orolig själv dock, men det leder inget till.-- Inget du gör nu kan ju egentligen hjälpa eller stjälpa... Försök tänk att du väntar ett barn och inte ett missfall

Kram på dig!
  • miapia43
    Vi 4 skrev 2011-02-20 12:07:14 följande:
    MiaPia, det ser ut som att din kurva denna gång är lite annorlunda än dina tidigare! Det ser lovande ut tycker jag!
    .
    ja den är annorlunda. det tycker jag också. men vi får se vart den bär av.
  • miapia43
    Bubblamaj skrev 2011-02-17 15:50:10 följande:
    Ser vad du menar, jag vet faktiskt inte om dippen kan komma så tidigt. FF säger dag 6-10 har jag för mig men det finns säkert undantag. Måste bara säga att jag är imponerad över din och mannens fantastiska svit- har du lite lust-tips att dela med dig av?
    ja jag kan skriva i din inbox om du vill hihi
  • AMC80

Idag hoppas jag på att tempdippen betyder att det lilla ägget fäster.

• telgebo
    ceke skrev 2011-02-20 22:09:29 följande:
    Där har du ju ett tydligt symptom! Tröttheten Försök ta det lugnt och oroa dig mindre, för din egen skull. Jag skulle säkert va precis lika orolig själv dock, men det leder inget till.-- Inget du gör nu kan ju egentligen hjälpa eller stjälpa... Försök tänk att du väntar ett barn och inte ett missfall

Kram på dig!
    Jo jag vet att det är ett symtom fast jag var ju lika trött innan också och var inte det minsta gravid då.

vaknar så tidigt på morgonorna och det tillhös inte vanlighteterna kan jag säga. Är ofta uppe innan kl 8.00 trots att jag egentligen borde passa på att sova nu när jag kan.

Sedan igår kväll har jag ont långt ner i magen känns som mensvärk och hann inte mer än vakna idag förrän jag känner det igen och nojjar ju ihjäl mig vad det betyder.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    miapia43 skrev 2011-02-20 23:09:43 följande:
    grattis till er som fått +
    Tack
    Gravid v.5+1 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*