• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Kinderägg
    Tallkotte12 skrev 2011-02-21 12:51:32 följande:
    Den här länken går till info om Klorokinfosfat under "läkemedel och fosterskador"
    www.janusinfo.se/gravXML/template/substance.x...

Så som jag förstår det verkar det inte vara någon fara.
    Tack så hemskt mycket !!
    Stod mest om användning som malariaprofylax, jag kommer ta lite högre dos än för det men slutar man så fort man blir gravid så verkar det iaf inte vara någon fara. Jag börjar med medicinen idag och så får jag fråga läkaren på utredningen på torsdag, hoppas hoppas att medicinen hjälper !

Tack ännu en gång för hjälpen, det betyder mycket för mig !!
  • chiqita
    Telgebo: Jag var också extremt trött innan, men så testade jag att tillföra lite järntillskott och vips blev jag mycket piggare. Vet att mitt järnvärde varit lite lågt efter förlossningen och tänkte att jag kanske borde testa att få upp det, och idag är jag ju mycket piggare.
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

MiaPia: Stämmer in med alla andra - snygg kurva så här långt! 
    Också impad .. Tycker själv att det svåraste är att finna lite ro utan risk för att bli överraskad av vår lilla tjej som har en tendens att vakna vid heeelt fel tid  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-21 08:17:40 följande:
    Jag tippar på växtvärk!
    Jo jag hoppas på det. Så länge jag inte blöder finns det hopp, men det är lång nervös väntan kvar.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-02-21 13:34:14 följande:
    Telgebo: Jag var också extremt trött innan, men så testade jag att tillföra lite järntillskott och vips blev jag mycket piggare. Vet att mitt järnvärde varit lite lågt efter förlossningen och tänkte att jag kanske borde testa att få upp det, och idag är jag ju mycket piggare.
    Kan man börja äta det utan att rådfråga BM/läkare om det? Jag har funderat på att köpa Blutsaft som är skonsammare än järntabletter som jag blir stenhård i magen utav.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo

Har nu tittat på era charts och tycker det ser lovande ut för många utav er som miapia och annjan tex, minns inte alla namn nu. Håller tummarna för fler plus i tråden så man kan slå följe tillsammans

Gravid v.5+1 BF 24/10
  • Tallkotte12
    Kinderägg skrev 2011-02-21 13:17:09 följande:
    Tack så hemskt mycket !!
    Stod mest om användning som malariaprofylax, jag kommer ta lite högre dos än för det men slutar man så fort man blir gravid så verkar det iaf inte vara någon fara. Jag börjar med medicinen idag och så får jag fråga läkaren på utredningen på torsdag, hoppas hoppas att medicinen hjälper !

Tack ännu en gång för hjälpen, det betyder mycket för mig !!
    Varsågod!

Jag visste vart jag skulle leta, så det tog inte så lång tid!
  • chiqita

Telgebo: tja, i mitt fall gjorde jag blodprover för ett tag sedan och vet att mitt värde var långt under det jag hade innan jag blev gravid och förlossningen, så då testade jag bara för att se och märkte stor skillnad. Hade jag inte vetat ville jag nog ha testat hos bm eller läkare först.. I à fall om jag var gravid...

• telgebo
    chiqita skrev 2011-02-22 09:57:14 följande:
    Telgebo: tja, i mitt fall gjorde jag blodprover för ett tag sedan och vet att mitt värde var långt under det jag hade innan jag blev gravid och förlossningen, så då testade jag bara för att se och märkte stor skillnad. Hade jag inte vetat ville jag nog ha testat hos bm eller läkare först.. I à fall om jag var gravid...
    Så du tycker jag ska ta kontakt med vårdcentralen för att kolla mitt hB?

Jag känner mig inte särskit gravid, tempen är fortfarande hög på 37,3.

Har bokat tid idag för ett VUL, fick tid den 9 mars kl 10.10. 15 långa nervösa dagar kvar. Känns som en evighet dit.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • chiqita

Telgebo: om du ev tror att du kan ha en brist på något så kan det ju vara en id'e.. Jag tänker, varför inte må så bra som man kan liksom

Hög temp är ju ett fint tecken! Vet flera som inte alls känt sig gravid efter grav med första barnet. Möjligt att kroppen har lättare att anpassa sig om det inte var så länge sedan man var gravid. Kanske behöver det inte ens vara kort tid sedan, även där borde det kunna vara individuellt.. Kroppen har ju ändå ett minne
    Förstår att 15 dagar känns segt men det kommer gå fortare än du tror

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*