Inlägg från: Älva1973 |Visa alla inlägg
  • Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-02-12 18:19:58 följande:
    Älva, men tempen är ju fortsatt hög, det kan absolut skifta lite och du är långt från cover line! Och det är ju ännu så tidigt att halten inte hunnit öka så mycket än. Håller mina tummar!
    Jag kan inte hjälpa att jag får panik Rynkar på näsan. Skulle helst vilja ligga under täcket och kliva upp efter helgen om jag klarar att passera testdagen på fredag. Det där med testdag verkar variera mycket från klinik till klinik dessutom, så jag vet inte vad som är min egentliga "BIM"-dag heller.

Vad räknas som tidigt och vad räknas som "normal" testdag för en 5-dagars blasto?
    greeneyes skrev 2013-02-12 10:38:11 följande:
    Älva: Åh nej, vad jobbigt för dig, jag förstår att du känner dig orolig men försök hålla hoppet uppe.
    Det behöver ju inte betyda något, kan ju vara att kroppen stabiliserar tempen efter medicinerna bara, du sa ju själv att du aldrig haft så hög temp tidigare. Så länge inte testerna blir svagare är det säkert ingen fara. *skickar en kram*
    Jag tar ju progesteron vaginalt nu också så det kan säkert göra tempen högre. Nu ser jag ett litet mönster som liknar min förra gravidkurva där tempen gick ner i en svacka lite för att sedan stiga. Det ger mig lite hopp nu när jag greppar efter halmstrån.
    kanske 4a skrev 2013-02-12 16:59:45 följande:
    Usch vad jobbigt, kan du lägga ut bilder så vi får se? kram
    Alltså jag har ju använt mig av dels de billiga känsliga stickorna "One Step" med 10 mIU och de visar fasen knappt något. Sedan hade jag köpt en 2-pack lite lyxigare variant som heter First Respons. De ska ge utslag redan 6 dagar inan BIM. Det är dessa två som är helt lika i strecken. (för de syns i alla fall). Det digitala tog jag på söndag 14 dagar efter ÄP och 9 dagar efter ET.

Jag kan fota dem tillsammans senare, den ena har gulnat lite i displayen men jag tycker att de håller färgen väldigt bra.

Kan säkert variera med koncentrationen kiss också, då jag dricker mer vatten än vanliga fall. 
  • Älva1973

Jag fick också blod i trosskyddet ikväll. Känner mig inte gravid heller så det är nog kört. Det här är bara för mycket nu. Allt besvär och tårar jag haft för att få tag på mer progesteron och östrogen från svenska läkare .,, och nu det här :/
    Stannar hemma under täcket i morgon..,

• Älva1973
    greeneyes skrev 2013-02-15 14:54:38 följande:
    Åh nej vännen! STOR kram till dig, fy vad trist!!! Hjärta Har du någon som kan stötta dig och ta hand om dig nu?
    Det kom inget mer efter det. Det var bara som en stor droppe. Sedan var det brunt och skräpigt efter det. Samma nu på morgonen och nu är det "borta". Testade även igen i morse och det var starkare strecket än i tisdags. Har fått positivt på digitalt i onsdags eftermiddag. 

Tempen är fortfarande hög, men jag sovit dåligt många nätter och vaknat ofta. Ibland halvsovit sist a timmen innan tempning. Men ingen temp jag tagit har legat under 36.8 i alla fall.

Ha min underbara sambo som stöd. Både han och jag låg på sängen och grät tillsammans. Det är nog första gången jag sett han gråta. Han har verkligen varit stark, men jag vet att han bitit ihop och haft ont i magen när jag mått dåligt.

Nu har jag lite molvärk i magen men det känns inte riktigt som mensvärk, fast är ändå rädd för det. Är som sagt hemma från jobbet, ligger i soffan och tycker synd om mig själv. 
  • Älva1973
    greeneyes skrev 2013-02-15 15:27:01 följande:
    Då är ju inte hoppet ute i a f. Vad säger din intuition, din magkänsla? Innan mitt mf fick jag plötsligt en känsla av att jag inte var gravid längre, och två dygn senare började jag blöda. 
    Tur att du har sambo hemma i af, glöm inte stötta varandra eftersom han också behöver ditt stöd. Kram på dig! 
    Min magkänsla har ju hela tiden sagt att det inte blir något för jag har inte vågat tro på resultaten. Men den känslan går även den lite upp och ner. 
  • Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-02-15 16:48:47 följande:
    Vill bara svara Älva lite snabbt, molvärk är jättevanligtvid graviditet, jag har det nu med. Det betyder då oftast att livmodern växer lite. I mina grav har jag haft ganska stark sådan värk, särskilt i början, så pass att jag blivit riktigt orolig. Håller tummarna hög att det var sista blodsdroppen på länge!
    Tack, jag blir ju lite förvirrad. Vet att jag kände något förra gången i magen, men det var mer små korta sträckningar. Nu associerar jag ju allt med mens. Men får jag bara passera några dagar till utan mer blod/spotting så känns det kanske tryggare. Kan man förresten kalla den där blodfläcken för spotting? Tänkte för det har jag noterat i min FF.

Jag börjar tro att det går åt rätt håll, men bara lite...ett steg i taget.

Så roligt Vi4 att du också fick plussa nu den här månaden. Vi får hoppas att vi får följas åt med magarna under en lång tid Solig
  • Älva1973
    lilaemma skrev 2013-02-15 18:59:46 följande:
    Fortfarande ingen syndaflod och testet igårkväll var ju positivt... så jag hoppas... igen... Hoppas att allt går bra för dig ÄLVA.. (och jag har i alla fall lagt in det som spotting...)
    Det verkar ha lugnat sig, bara haft brunt skräp på förmiddagen när jag varit på toa.
    Vilken dag är du på nu? Hur mycket har du blödit?
  • Älva1973
    greeneyes skrev 2013-02-20 18:52:18 följande:
    Hur går det för er tjejer??

Älva: Hur har det gått för dig, har du blödit något mer? Tänker på dig!

Här är det ägglossning på gång, postivt äl-test idag redan på dag 13! Så det verkar som att min kropp börjat sköta sig nu när jag medicinerar för min sköldkörtel. Något bra med det i a f
    Nä inte något mer sedan i torsdags förra veckan, men i dag såg jag några bruna fläckar i trosskyddet. Jag tar ju progesteronsuppar så måste ha trossydd när det vill på rinna ut. Det var lite och mellanbrunt. Men det räckte för att jag skulle bryta ihop igen Gråter. Gick undan på jobbet och satt och grät i en halvtimma, sedan åkte jag till svärmor och la mig på deras soffa under en filt. Fattar inte att det ska vara så här mentalt påfrestande. Men efter mitt MA i somras så blir det nog lite mer traumatiskt. Vet inte hur jag ska orka vänta i nästan tre veckor innan jag ska på VUL Rynkar på näsan. Jag har lite lätt molande men inte något alarmerande mycket.

Så bra att din kropp har svarat bra på medicineringen. Låter lovande Glad 
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*