Inlägg från: Älva1973 |Visa alla inlägg
  • Älva1973

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

greeneyes skrev 2013-02-20 19:52:32 följande:
    Älva: skönt att det inte ökat. Brunt
    Men jag har ju varit utan sedan i fredags eftermiddag och nu detta igen. Jag har svårt tro att det ska gå vägen Rynkar på näsan
  • Älva1973
    greeneyes skrev 2013-02-20 20:27:03 följande:
    .....Hoppar till datorn och skriver det igen:
    Brunt = gammalt blod
    Alltså, enbart brunt är ingen fara enligt min gyn och de jag pratade med när jag blödde under min grav med dottern. De sa att brunt ju är gammat blod, och det kan komma ganska lång tid efter en blödning utan att det är en ny blödning. Så länge du inte blöder färskt blod är det nog ingen fara (och det behöver inte vara någon fara även om det är färskt blod).
    Det jag tänkte på var också att slemhinnorna kan bli känsligare under graviditet, och det är därför många blöder när de är gravida. Dina kanske blivit extrakänsliga av medicinerna du äter?
    Sedan förstår jag att det är långt till Vul:et, men förhoppningsvis blir du lugnare när du ser att allt är bra. Jag vet ju själv att jag redan nu är orolig för att jag kommer att vara så orolig om jag plussar nån gång. Antar att det tyvärr blir så när man haft mf/ma... Men försök håll ut till VUL i a f!*kram*
    Tack för dina vänliga ord, betyder massor ska du veta Solig
    Jag trodde aldrig jag skulle reagera så här. Men det låter väldigt lugnande det du skriver. *kram*
  • Älva1973
    lilaemma skrev 2013-02-20 20:58:23 följande:
    Kanske kanske skiter det sig inte den här gången. Nu är teststrecket så starkt att kontrollstrecket knappt syns... och inget mer blod... hoppas hoppas att allt går bra..
    Vad är det för spännande test du har där?
    Usch och fy för att vara så orolig, vet ju precis hur det är. Jag funderar på att ta ett nytt CB digitalt för att se om jag får 3+
    Håller tummarna för dig Glad 
  • Älva1973
    lilaemma skrev 2013-02-20 21:18:05 följande:
    Det är ett flergångstest - digitalt... men jag fuskar och kollar styrkan på strecken i alla fall.. ;) Skönt ändå att få det skriftligt (YES) så man kan se att man inte inbillar sig...
    Flergångs graviditetstest? Jag har då bara sett sådana för ägglossning. Vad heter det?
    Jag är ju lite testgalning så tycker att det är intressant med testar av olika slag. 
  • Älva1973

Greeneyes: jag är i v.5+4 idag. Vet att det är väldigt tidigt än. Men tester ger mig på något sätt ett litet lugn (om de visar vad man vill se). Började med att ta min näst sista billiga sticka och strecket började visa sug redan då den var i muggen. Styrkan var så gott som lika starkt som kontrollstrecket :)
    Därefter tog jag det superkänsliga First Respons och teststrecker kom upp direkt och blev flera gånger starkare än kontrollen.
    Efter det kände jag att jag vågade mig på det digitala som nu visade 3+. Det känns mycket mer lugnande nu för en stund eller så till nästa gång det kommer mer brunt på pappret.
    Den här berg och dalbanan är så otroligt jobbig.

• Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-02-21 08:57:04 följande:
    Lilaemma, men åh det ser ju jättebra ut!

Älva, toppen, hoppas du slipper mer brunt så det iafblir lite mindre att oroa sig för.

Själv körde jag ett vanligt clearblue idag och strecket var mycket starkare än kontrollstrecket och starkare än för en vecka sedan! Skönt, då verkar det iaf inte finnas någon anledning till oro så här långt. Men som vi alla som varitmed ett tag vet kan det ju gå snett när som helst och allra vanligast (förutom just precis v4-5) är det att det går snett v7-8 när alla organ ska anläggas. Vi får försöka ta en dag i taget.
    Tack, ja det var skönt att se att det blivit starkare. Samt skönt att höra att ditt också blivit starkare än kontrollstrecket Solig
    Ja de farligaste veckorna är ju 7-8, mitt stannade ju av i v.7 (6+3) sist.
    Vilken vecka är du på nu vi4?

lilaemma: Vilken vecka blir det för dig nu? 
  • Älva1973
    greeneyes skrev 2013-02-21 10:04:34 följande:
    Jag är då himla kluven, har läst att många med autoimmuna sjukdomar (som jag med sköldkörteln har) äter barnalbyl för att minska risken för missfall. Det är tydligen många läkare som tipsar om det. Samtidigt är ju risken att kroppen inte lyckas göra sig av med ett foster som inte är friskt. Usch vad svårt val, vet inte om jag ska börja med det eller inte nu (man ska tydligen börja vid äl).
    Jag har också funderat på ta lite sånt i förebyggande syfte om det skulle vara så att jag utvecklar små proppar. Det ska tydligen vara vanligt efter en IVF och speciellt då man varit överstimulerad. Men har inte vågat ta något sånt. Har bara tagit det jag ordinerats. Kan du inte kolla med någon läkare?
    Vi 4 skrev 2013-02-21 10:05:30 följande:

Älva, till dig som gillar tester Jag bör vara v5+1 räknat efter äl. Hade lite sen äl, troligtvis pga missfallet, så skulle man utgår från mens/missfallsstart blir det för långt. 

Ooo ja, jag älskar tester Skrattande
    Det ser verkligen mycket starkare ut. Då ligger jag tre dagar före dig Glad

Här är mina test från i morse 5+4:

Bilden blev lite stor men orkade inte förminska den.

• Älva1973
    greeneyes skrev 2013-02-21 10:31:29 följande:
    Älva: de ser ju kanonbra ut!!
    Njae, alltså jag frågade ju på fertilitetskliniken om det. Men de menar att deg är relativt ny forskning, inget är bevisat. Speciellt inte vid autoimmuna sjukdomar, vilket jag ju vet. Albyl funkar tydligen på samma sätt som Fragmin-sprutor. Har du fått det denna gång?
    Nej, aldrig fått det. Bara läst om det.
  • Älva1973

Fortfarande starka tester men har dagligen brunt när jag torkar mig. Inga tydliga gravsymptom. Gråter mycket och känner att det inte kommer gå bra. VUL på måndag och ett nytt hcg-prov nu på torsdag.
    Tog ett hcg förra veckan på torsdag och det låg på 2639. Bra nivå enligt BM. Men nu har det gått ytterligare 5 dagar och jag har hunnit oroa mig mer. Gråter ofta och är sorgsen hela dagarna. Njuter inte av mitt plus.

• Älva1973

Lilaemma: hade brunt vid mitt förra MA, men det kom lite senare än nu (v.9), fast det skrämmer livet ur mig. Är ju bara på 6+2 idag. Har ingen matlust heller. Tycker det är jobbigt att läsa i bf-trådarna om alla som kvittrar om sitt illamående mm. Jag känner ju inget.

Hur går det för dig?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*