Inlägg från: Anonym (Förtvivlad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förtvivlad)

Min katt föll!

Min tokiga Älskade katt pressade sig ut genom vädringsluckan och föll tre våningar ner!!

Han har skadat bakbenet för han haltar lite grann. Men skrammlar jag med matskålen så kommer han springande och han kan även stödja på det. Har heller inga problem att hoppa upp till sin favoritplats som är uppe på en garderob. Så brutit något lär han väl knappast ha gjort. Han säger inte heller ifrån när jag känner på benet. Han är glad och pigg och äter och går på lådan som vanligt så det är just bara det här med benet. Bör jag ändå uppsöka veterinär eller vad tror ni? Känner mig som en idiot men är en kostnadsfråga tyvärr, skulle jag se att han led och hade oerhört ont skulle jag självklart inte tveka att åka in.

• Svar på tråden Min katt föll!
  • Anonym (Förtvivlad)

Tack för att ni tagit er tid att svara så snabbt! Jag får avakta till i morgon och se hur han mår då. Han har inget extra ögonlock vad jag kan se iaf. Min stackars plutt hoppas verkligen det inte är någon större fara. Tack så mycket iaf

• Anonym (Förtvivlad)

Hej på er!

Vill bara berätta att vi varit en sväng hos veterinären som har klämt och känt på katten. Och tillsammans med henne beslutade vi att en röntgen inte skulle vara aktuell i nuläget. Förmodligen en stukning och så var det inte mer med det. Givetvis skulle vi återkomma om det blev värre. Så nu när vi kom hem så ser jag hur katten utan några som helst problem går ordentligt med alla tassar! Men när han ser att jag ser så linkar han och börjar nästan hoppa eländigt fram. Så undrar om min lilla herre kör ett spel för gallerit och helt enkelt utnyttjar situationen. Ha tokiga lilla katt! 1200 spänn kostade det, men det var det mer än värt!

• Anonym (Förtvivlad)

Ja det känns faktiskt bra att vi åkte in, hade nog inte kunnat släppa det annars. Men nu är det gjort och det känns så mycket bättre, nu ska det monteras upp säkerhetskedjor på alla fönster som brukar öppnas Balkongen är sedan länge nätad för där tog han sig ut förut men inte genom att hoppa, utan han klätrade upp och ner på fasaden! spidercat! Har också vart tvugna att barn kattsäkra kylskåpet som han annars öppnar och river ut allt ur. Han har en enorm personlighet som heter duga!

Svar på tråden Min katt föll!