• Anonym (nervös)

Ingen barnvakt till förlossningen

Är så less,
    vi har tre personer som är möjliga som barnvakt när vi ska på förlossningen.
    Men egentligen är två av dem bara i nödfall.
    Den första erbjöd sig själv, vilket kändes skönt, sedan gick det bara nån dag så fick vi höra att den personen ska åka bort BF +6, i en vecka, vilket inte går att ändra på om det skulle behövas.

Sedan har det bara rullat på, på BF+1 ska den andra möjliga åka bort och då ska den första vara barnvakt åt dennes barn+ den tredjes barn som ska jobba..

Till sist fick jag höra att den även den tredje ska åka bort BF+6 till +9.

Man känner sig något oviktig...men dom tycker väll bara att "allt löser sig".
    Men jag är nog orolig för min förlossning, vill inte gå och fundera på vart vi ska ringa eller åka med barnet när det är dags.

Känns som att vi hellre tar med honom till förlossningen, då vet jag vart han är iaf.

Tack för att jag fick gnälla av mig lite!
    Om det är någon som har liknande erfarenheter eller tips får ni gärna skriva en rad eller två! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-12 19:14
    Om det är fler som vill påstå att jag är ego som vill ha lugn och ro under min förlossning så kan ni hoppa över att kommentera.
    Känns så typiskt FL. Tråkigt!!

• Svar på tråden Ingen barnvakt till förlossningen
  • Anonym

Fast barnet kan ju komma både veckor innan och efter beräknat BF. Lite svårt att be tre olika personer att sätta sina liv på "hold" då under flera veckor. Tror inte alls de tycker att ni är oviktiga för det.

• solida

Om barnet kommer första veckan efter BF så kommer person 1 eller 3 kunna vara barnvakt. Från BF+6 och framåt kan person 2 vara... Eller? Det är väl inget problem? Att person 1 även ska vakta person 2s barn är ju inte något som borde påverka er, då h*n tagit på sig båda ansvaren och alltså anser sig kunna hantera det.

Kolla upp det hela och se till så att ni vet vem ni kan ringa vilken dag och få det klart så ni slipper oroa er resten av graviditeten.

• Jezamine
    Anonym (nervös) skrev 2010-09-11 09:10:14 följande:
    Är så less,
    vi har tre personer som är möjliga som barnvakt när vi ska på förlossningen.
    Men egentligen är två av dem bara i nödfall.
    Den första erbjöd sig själv, vilket kändes skönt, sedan gick det bara nån dag så fick vi höra att den personen ska åka bort BF +6, i en vecka, vilket inte går att ändra på om det skulle behövas.

Sedan har det bara rullat på, på BF+1 ska den andra möjliga åka bort och då ska den första vara barnvakt åt dennes barn+ den tredjes barn som ska jobba..

Till sist fick jag höra att den även den tredje ska åka bort BF+6 till +9.

Man känner sig något oviktig...men dom tycker väll bara att "allt löser sig".
    Men jag är nog orolig för min förlossning, vill inte gå och fundera på vart vi ska ringa eller åka med barnet när det är dags.

Känns som att vi hellre tar med honom till förlossningen, då vet jag vart han är iaf.

Tack för att jag fick gnälla av mig lite!
    Om det är någon som har liknande erfarenheter eller tips får ni gärna skriva en rad eller två! 
    Känna dig oviktig? Du menar väl inte att andra skall ställa in sina aktiviteter för din skull?
    Avstängd tills vidare
  • Anonym (nervös)

Oj, vad trevliga och hjälpsamma alla var här då...
    Har inte bett någon ställa in några aktiviteter, om man erbjuder sig så kanske man inte skulle boka in andra grejjer...tycker jag.

Är nu på BF -5 så att barnet ska komma två veckor före kan vi ju glömma.

+ Att alla dessa personer förutsätter att vi ska ställa upp så fort de behöver hjälp....

Så, ja jag känner att vi ligger lågt på priolistan.

• natalie05

bor du i göteborgsområdet? jag har sambo o två busiga, underbara barn! vi passar ditt barn, mer än gärna medans du förloser! jag är grundskollärare o anställd på en privatskola!

Vet hur du känner....min man var borta när 2an kom.....fick till det tillslut - men vilken vånda.

• Jezamine
    Anonym (nervös) skrev 2010-09-11 14:19:13 följande:
    Oj, vad trevliga och hjälpsamma alla var här då...
    Har inte bett någon ställa in några aktiviteter, om man erbjuder sig så kanske man inte skulle boka in andra grejjer...tycker jag.

Är nu på BF -5 så att barnet ska komma två veckor före kan vi ju glömma.

+ Att alla dessa personer förutsätter att vi ska ställa upp så fort de behöver hjälp....

Så, ja jag känner att vi ligger lågt på priolistan.

"Är nu på BF -5 så att barnet ska komma två veckor före kan vi ju glömma."

Det hade du kunnat skriva i trådstarten.Så säg inte att "
    Oj, vad trevliga och hjälpsamma alla var här då..." om du inte menar det.
    Avstängd tills vidare
  • Anonym (nervös)
    natalie05 skrev 2010-09-11 14:26:47 följande:
    bor du i göteborgsområdet? jag har sambo o två busiga, underbara barn! vi passar ditt barn, mer än gärna medans du förloser! jag är grundskollärare o anställd på en privatskola!

Vet hur du känner....min man var borta när 2an kom.....fick till det tillslut - men vilken vånda.
    Tack! Men bor tyvärr lång från GBG.
  • solida

Okej, jag vet inte varför du känner dig påhoppad, men jag känner att jag var trevlig i mitt inlägg. Har jag förstått fel att det handlar om att olika personer kan vara barnvakt olika dagar? Eller är det någon av dagarna då ni står utan barnvakt helt?

• Anonym (nervös)
    solida skrev 2010-09-12 09:48:08 följande:
    Okej, jag vet inte varför du känner dig påhoppad, men jag känner att jag var trevlig i mitt inlägg. Har jag förstått fel att det handlar om att olika personer kan vara barnvakt olika dagar? Eller är det någon av dagarna då ni står utan barnvakt helt?
    Känner mig inte påhoppad, bara att det kanske inte var så mycket tips och råd utan mer "vem fan tror du att du är" kommentarer.
    Och ditt inlägg var väll lite av ett undantag, men saken är den (som jag även skrev i TS) att 2 och 3 bara är i nödfall, då de har egna barn och jobb att sköta.

Så om nån av dem ska ta honom måste min mamma som bor typ 10 timmar bort slänga sig i bilen direkt för att kunna ta över så snabbt som möjligt.

Visst, det kommer att funka på nått sätt, men det skulle vara skönt att ha detta i huvudet under förlossningen. 
  • Anonym (men hallå!)

Tagga ner, TS. Man kan inte planera sitt liv i detalj. Var inte en sådan där egomorsa som tycker att alla ska rätta sig efter dig. Det löser sig!

Svar på tråden Ingen barnvakt till förlossningen