• Anonym (nervös)

Ingen barnvakt till förlossningen

Är så less,
    vi har tre personer som är möjliga som barnvakt när vi ska på förlossningen.
    Men egentligen är två av dem bara i nödfall.
    Den första erbjöd sig själv, vilket kändes skönt, sedan gick det bara nån dag så fick vi höra att den personen ska åka bort BF +6, i en vecka, vilket inte går att ändra på om det skulle behövas.

Sedan har det bara rullat på, på BF+1 ska den andra möjliga åka bort och då ska den första vara barnvakt åt dennes barn+ den tredjes barn som ska jobba..

Till sist fick jag höra att den även den tredje ska åka bort BF+6 till +9.

Man känner sig något oviktig...men dom tycker väll bara att "allt löser sig".
    Men jag är nog orolig för min förlossning, vill inte gå och fundera på vart vi ska ringa eller åka med barnet när det är dags.

Känns som att vi hellre tar med honom till förlossningen, då vet jag vart han är iaf.

Tack för att jag fick gnälla av mig lite!
    Om det är någon som har liknande erfarenheter eller tips får ni gärna skriva en rad eller två! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-12 19:14
    Om det är fler som vill påstå att jag är ego som vill ha lugn och ro under min förlossning så kan ni hoppa över att kommentera.
    Känns så typiskt FL. Tråkigt!!

• Svar på tråden Ingen barnvakt till förlossningen
  • lillamy 82

några bekantas bekanta hann inte fixa barnvakt för att förlossningen gick så pass fort. Storebror fick följa med in och han fick vara i ett annat rum med pappa. Tyvärr missade ju pappan förlossningen men de kunde ju komma in direkt efter i alla fall... Kanske inte det ideala men...

LYCKA TILL!!

• Anonym (nervös)
    Anonym (...) skrev 2010-09-14 16:05:32 följande:
    Du tycker alltså att barnvakterna ska sitta och vänta i flera veckor på att du kanske ska föda?? Det kan ju dröja flera veckor till..
    Prova att läsa tråden.
  • Anonym (...)
    Anonym (nervös) skrev 2010-09-14 18:29:26 följande:
    Prova att läsa tråden.
    Har läst tråden eller stora delar av den i alla fall..
  • Anonym (nervös)
    Anonym (...) skrev 2010-09-14 18:41:19 följande:
    Har läst tråden eller stora delar av den i alla fall..
    Då kan jag bara beklaga..
  • Anonym (...)
    Anonym (nervös) skrev 2010-09-14 18:50:39 följande:
    Då kan jag bara beklaga..
    MEd den tonen förstår jag att du har svårt att få barnvakt..
  • Anonym (nervös)
    Anonym (...) skrev 2010-09-14 18:53:06 följande:
    MEd den tonen förstår jag att du har svårt att få barnvakt..
    Men snälla, gagga i nån annans tråd.
  • Anonym

Jag kommer inte heller ha nån barnvakt så dottern får följa med in OM förlossningen skulle starta medans sambon är på jobb

Så får man hoppas att nån hinner in till BB för att passa dottern medans jag föder.
    Tyvärr skulle min sambo aldrig hinna i tid
    Du har i allafall en sambo i närheten.

• reblin

Jag känner verkligen med dig! Är själv mycket noga med att veta i förhand att allt är löst och fixat. Särskilt när det gäller sonen! Känn inget dåligt samvete över dina känslor och oro. Jag kan tyvärr inte komma med någon lösning för er men ni har min fulla förståelse och medlidande för er situation.
    Stort lycka till!

• Malin83

Vart bor du? Hur gammalt är det blivande storasyskonet?
    Hoppas verkligen att barpassningen löser sig! Förstår att du känner dig lite stressad, det skulle jag oxå ha gjort. Jag o min man har alltid haft tur o fått barnpassning när vi fått barn 2

Svar på tråden Ingen barnvakt till förlossningen