Inlägg från: Sonic |Visa alla inlägg
  • Sonic

Min katt är ledsen och så smal!! :-( Hjälp!

Hej snuttgosan!!
    Vår katt gick plötsligtner i vikt och ville mest vara ensam. Inann var han världens gossigatse misse som älskade att busa. Vi uppsökte veterinär direkt(vilket är väldigt viktigt!!! För att kunna få en snabb och bra diagnos).
    Han hade feber och hon upptäckte en knöl i magen. Men den behövde inte vara elak så vi fick börja med en peniclin kur på 10 dagar.
    För honom så blev det inte så mycket bättre utan han fortsatte att minska, var dock lite piggare. Så vi sökte veterinär igen, hon ville operera honom och gav oss specialkost för att ge honom mer energi(den blev han matad med).
    Vi gav honom de nu över helgen som var. Men han blev inte piggare och vi kände att chansen för honom att klara en operaiton var liten, då han var så svag. Så imosre fick han somna in. Usch, sorgen är så stor..... :( Det är såååååååå tomt.
    Det var ett jobbigt beslut. Men vi var överens om att han inte skulle behöva lida för vår skull....

Jag vill inte ta död på dit hopp!!! Men det är viktigt att du fort uppsöker en veterinär! innan det är försent!!!!!!!
    Djur känner på sig att om de är döende och söker sig då bort, vill vara ensamma och invänta det som komma skall.

• Sonic

Sen att han kliat bort hår kan bero på mycket. Närings brist, skabb, lös osv. Så kolla upp det ring en vetrinär redan ikväll., det finns alltid någon som har jour tid som man kan prata med

• Sonic

Tack för omtanken!!
    Det är hemskt, grymt. Det värsta är att se att ens älskade vän inte mår bra.
    Men samtidigt ger dom en så mycket när dom är i livet som inte kan ersättas av något annat.

Det dröjer en stund inna vi skaffar oss en ny misse. Måste sörja färdigt.... :(
    Men en till blir det när det är dax

• Sonic

Hoppas du fått tag på en veterinär nu. :)
    När en katt magrar och drar sig undan så är det ett tecken på att den är sjuk, Men det behöver inte vara något allvarligt för det, kanske bara behöver specialkost.....
    Men du behöver inte vara orolig att det skulle bero på er bebis då katter oftar vissar svartsjuka genom aggressivtet.
    Hoppas att den får hjälp snart så den kan bli bra igen. *kramar*

• Sonic

Vad skönt att höra att han verkar må bättre. :) Hoppas det bara var något tillfälligt.
    Jag tror ingen menade att skälla på dig(kan dock bara tala för mig men...) Alla vill bara din katt och dig väl!!
    Är han bättre nu så skulle jag avvakta och se. Han kanske bara hade en "trotsig" period eller nåt sånt.
    Håller tummarna för Rufus.

Svar på tråden Min katt är ledsen och så smal!! :-( Hjälp!