• Parvens syrra

Kavat eller ecco vinter skor?

Vilka skulle ni satsa på? Och vad kan det vara för pris skillnad?

Kanske något annat märke som gör väldigt bra skor oxå?

• Svar på tråden Kavat eller ecco vinter skor?
  • Kallemero79

Vi har kört med Ecco till vår son alla vintrar, tycker de är suveräna!! Helt vattentäta å lätta. Jag tycker att Kavat är lite tyngre. Kommer köpa Ecco även denna vinter

• Mammato2

Jag tror att både ecco och kavat är bra. Kavat själva skon är bra stöd, bra skor för barn det är väl ecco också så detkan ju inte bli fel.

• Fåret Shaun

Beror på fotens form. Smal fot och inte högt fotvalv då fungerar ecco. Har barnet högt fotvalv har jag bara hittat kavat som passar. 

Nej jag hittade gympaskor addidas för 400kr som passade damens fötter, enda skorna utom kavat hon kunnat ha utan problem under de 3,25 år hon haft skor.

Det är fint att peka
  • Fimpen72

Vi körde kavat första vintern när barnen var små.
    Aldrig mer, tunga och klumpia som inte håller tätt...

Vi kör Ecco eller Viking. Sonen som har höga vrister har Viking och tjejerna med nättare fötter har ecco

• tilja

Kavat är tunga! Min son har alltid varit kall i dom!

Viking Gore-tex däremot är fantastiska! Aldrig att jag köper andra vinterskor!

• twinkies

Vi kör Ecco eller Vincent. Köpte ett par höstkängor på rea men de är verkligen klumpiga och tunga tyvärr!

• Fåret Shaun

Bästa är att prova och se vad som passar barnets fot bäst. Personalen i skoaffärer brukar kunna se vad som passar

Det är fint att peka
  • Parvens syrra

Tack för alla svar.. det lutar nog mer åt ecco. Hade kavat förra vintern och det var inget fel på dom.

Har för mig att jag läst en del negativt om viking men kommeri nte på nu vad det var, kanske värt och prova.
    Får ta mig ner till stan till en sko affär och prova. 

• Fredriks Mamma

Tips är att köpa kavat på ellos, nu när det har 50% rabatt på en vara! =)
    Kavat är ju toppen.

Svar på tråden Kavat eller ecco vinter skor?