Min man är inte snäll mot barnen :-(
det här börjar bli ett riktigt stort problem nu känner jag.
jag vet att han itne mår bra, håller på att gå under av krav i jobbet och närmar sig nog utbrändhet.
Jag känner igen det eftersom jag varit utbränd själv.
Utåt sett, på jobbet och socialt är han jättetrevlig. ingen anar hur han är hemma.
Vi har tre barn och så fort de låter minsta lilla är han där och ryter åt dem.
Det är faktiskt som att ha en militär hemma.
Hittar han några leksaker el. dyl som ligger på fel ställe så ryter han direkt: nu har ni 2 minuter att ta rätt på det här annars slänger jag det!
Han stressar ungarna nåt enormt och vår tvåa är fortfarande inte torr på dagen fastän han snart är 5 år. Jag tror det har att göra med att hans pappa blir sk*targ varje gång det händer en olycka.
Jag säger ifrån och undrar om han själv skulle vilja bli behandlad sådär eller att nån skulle prata så med honom. Det vill han ju inte förstås men han tycker att våra ungar är de värsta som finns - han kan liksom inte heller se glädjen med våra barn. De är bara ett problem som stör honom när han sitter hemma framför datorn. Han gör inte nåt mer än jobbar, pendlar och sitter framför datorn. och visst, det är intensivt livet med småbarn men jag vill inte heller att de ska minnas sin pappa och sin barndom med en rytande galning!!
Flera gånger har jag tänkt att jag ska lämna honom -men då kommer det kanske bli ännu värre när barnen ska vara hos honom och jag inte kan gå emellan. Han har aldrig slagit dem (även om det ibland har varit nära) men , usch nej, han är inte snäll mot dom.
Sen ser jag ju att han skulle behöva lösa sin jobbsit. men han skulle aldrig gå i terapi el. prata m nån om hur jobbigt han eg. har det. Och jag kan inte lösa det åt honom. Jag har sagt många ggr att gå och slå på en boxsäck, gå i terapi eller gör det du behöver för att sluta vara så elak mot oss härhemma. Men det gör han ju inte förstås.
Det här har lett till att vi är osams konstant. Vi känns inte heller som ett par längre,
Nån som har några råd att ge?