Min man är inte snäll mot barnen :-(
Anonym skrev 2011-02-16 12:53:09 följande:
Min pappa gjorde så när jag var liten.
VARJE gång någon skriker på mig eller enbart höjer rösten ryggar jag!!!
Gör nåt åt era situationer innan det sätter för stora spår hos era barn. Kan även berätta att ett av mina tidigaste barndomsminne är från 5 års åldern å det e inte nåt possitivt jag kommer ihåg.
Lycka till
Min karl var elak mot barnen under en period men jag sa till honom och jag förklarade hur ledsen jag bli, för barnen är så små att dom inte kan säga hur de mår, 1.2 år + 2.5 år.. Stora barnet blir ledsen och springer till mig.
Min karl gav sig och säger att dom är det bästa som finns efter att ha varit på en minisemester.Han sa att han saknade dom så det gjorde ont!
Det älskar jag att höra.
Sen har jag sagt:
"Genom barnen når du kvinnans hjärta".
Det citatet gav mig min snälla gubbe tillbaka.
Du kan skrika åt honom när han skriker.
Ett annat sätt som är jäkligt effektivt är att när han blir elak, då tar du barnen och går till ett annat rum, säg åt honom att han inte får behandla dom så, det tolererar du inte, det sätter djupa spår i barnen.
Som sagt, 26 år är jag och börjar fortfarande gråta o får panikatacker av allt psykiskt våld (aldrig fysiskt men det skulle vara mkt bättre, då hade jag fått ett blåmärke o sen försvann det, den psykiska terrorn sitter i hela livet ut!!)
Hoppas han skärper sig!
Kram