Inlägg från: dezibel |Visa alla inlägg
  • dezibel

Bra lightfoder för hund

Hills och Royal Canin har bra rena bantningsfoder om du ska ha ner honom i vikt, dom säljs hos veterinären. Kostar runt 650 kr/ 12 kg. Lightfoder är ju bara för att få hunden att stå kvar på sin matchvikt utan att gå upp.
    Jag kör Magnusson light på mina tikar som har lätt att lägga på sig. Jag är helnöjd med det fodret, hundarna älskar det,bra pris, helsvenskt  och det finns på Ica Maxi

• dezibel
    Vissla skrev 2010-09-13 09:47:47 följande:
    men hur ska främlingar på ett forum veta vilket foder som passar just din hund?

Tänker du inte ta dig tid att ta kontakt med en dietist så kan du väl iaf gå ner till en djuraffär som säljer foder, visst dom är inga experter men dom vet iaf lite om vad det är dom säljer.
    Nu är jag kanske mer intresserad av foder än den genomsnittliga hundägaren eftersom jag har haft hund med svår foderallgi men personalen på djuraffärerna är ofta skrämmande okunniga.
    Dom har ofta ingen aning vad dom pratar om utan måste läsa på påsen, ringa tillverkaren  för att kunna svara på frågor, rekommenderar det fodret dom tjänar mest på mm.
    Så jag tror att på ett forum med hundintresserade kan man få mycket bra information och värdefulla erfarenheter!
  • dezibel
    Vissla skrev 2010-09-13 10:06:46 följande:
    det där kanske är olika beroende på vart man bor i min lokala djuraffär har jag fått bra hjälp
    Naturligtvis finns det säkert påläst personal men alltför ofta vet dom inte vad dom pratar om vilket kan vara rätt förödande om man blir rekomenderad "fel" foder. Jag är nog rättvetgirig men jag tror dom flesta köper och litar på butikspersonal alltför mycket. Jag har ringt tillverkarna direkt om jag undrat över något och blivit bra bemött.
Svar på tråden Bra lightfoder för hund