Inlägg från: Vissla |Visa alla inlägg
  • Vissla

Bra lightfoder för hund

men hur ska främlingar på ett forum veta vilket foder som passar just din hund?

Tänker du inte ta dig tid att ta kontakt med en dietist så kan du väl iaf gå ner till en djuraffär som säljer foder, visst dom är inga experter men dom vet iaf lite om vad det är dom säljer.
    En sak som jag upplever ofta stämme med just hundmaten är att ju dyrare desto bättre, man betalar alltså inte för märket utan för expertisen bakom märket och näringen i fodret. Jag rekomenderar därför att inte spara in allt för mycket på hundmaten, håll dig borta från konsums egna märke mao. Doggy är dock ett billigt märke som håller ganska bra standard trots det låga priset men om det passar just din hund har jag ingen aning om.
    Hur mycket motion får din hund? Rotweiler som är en brukshund behöver röra mycket på sig för att må bra både mentalt och fysiskt, kanske behöver du inte byta foder, det kan räcka med mer motion.
    Det du ska leta efter opm du vill banta ner hunden är protein rik kost föresten.

• Vissla
    dezibel skrev 2010-09-13 09:58:49 följande:
    Nu är jag kanske mer intresserad av foder än den genomsnittliga hundägaren eftersom jag har haft hund med svår foderallgi men personalen på djuraffärerna är ofta skrämmande okunniga.
    Dom har ofta ingen aning vad dom pratar om utan måste läsa på påsen, ringa tillverkaren  för att kunna svara på frågor, rekommenderar det fodret dom tjänar mest på mm.
    Så jag tror att på ett forum med hundintresserade kan man få mycket bra information och värdefulla erfarenheter!
    det där kanske är olika beroende på vart man bor i min lokala djuraffär har jag fått bra hjälp när fodret som min hund med känslig mage var slut, dom rekomenderade ett likvärdigt fast billigare foder som ag blandade med det sista i säcken jag hade sen innan tills jag kunde ta mig till nästa djuraffär där fodret fanns och han mådde hur bra som helst dom dagarna
  • Vissla
    dezibel skrev 2010-09-13 10:36:54 följande:
    Naturligtvis finns det säkert påläst personal men alltför ofta vet dom inte vad dom pratar om vilket kan vara rätt förödande om man blir rekomenderad "fel" foder. Jag är nog rättvetgirig men jag tror dom flesta köper och litar på butikspersonal alltför mycket. Jag har ringt tillverkarna direkt om jag undrat över något och blivit bra bemött.
    ja prata med tillverkarna är nog det näst bästa efter en dietist skulle jag gissa på
  • Vissla
    Baby skrev 2010-09-13 10:46:49 följande:
    Men herregud människa! Jag bad andra människor om deras åsikt och vad som har funkat för dom! du behöver inte kasta skit på mig för det!
    lättstött idag?
    nej du frågade inte efter vad som funkat för någon annan du bad om tips på ett bra billigt foder till din tjocka hund och jag försökte hjälpa dig.
    vad är problemet? exakt vad i min text är det som du tycker är att kasta skit på dig?
Svar på tråden Bra lightfoder för hund