• Takhiza

Tipps och recept på SNABB lunch som passar de flesta 3åringar!

Har en son som är 15h barn och som hämtas kl 11. De tar 5min hem ifrån dagis och jag försöker ha lunchen färdig tills ca 11.30 eftersom han sover middag vid 12 (han är väldigt beroende av fasta rutiner) Nu är dock min fråga som trött och höggravid mamma... Vad kan man tillaga som går FORT är NYTTIGT och som en 3åring generellt gillar? Jag är fruktansvärt USEL på att laga mat också ska tilläggas varpå pappan i familjen oftast lagar maten här.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tipps och recept på SNABB lunch som passar de flesta 3åringar!
  • Toppen9

pastasallad
    kötbullar och makaroner
    korv och mos
    hamburgare med pommes frittes

• Bebisfixerad

korv och makaroner =) går väldigt fort eller piskpinnar och pulver mos

• Bebisfixerad

ravioli

fiskbullar och makaroner

min syster dotter var tokig i tonfisk makaroner ketchup och hamburger dressing tar max 10minuter å göra =)

• Takhiza

Makaroner kan funka i vissa fall, helst inte
    Lagar ALDRIG pulvermos eller tex köttbullar i halvfabrikat. Vill gärna att sonen får i sig nyttig mat som sagt eller ja, så nyttigt jag kan och de känns mer som ett latemans alternativ. Försöker frysa in när vi haft tex köttbullar till middag men de tar ju liksom slut någon gång... :P

• JASS

Tortelini? Min ettåring gillar att peta i sig dem!

Soppor- lätta att värma?

Lasange är ju också bra frysa/värma-mat.

• Bestla

woka lite risnudlar ( de kan du ju koka i förväg och ha kalla i kylen) och släng i lite grönsaker som han gillar och kanske lite god korv eller kyckling,.

• mammaannika

Lax med creme fraiche och pasta eller ris.

Sylta med grönsaker.

Makrill i tomatsås med kokt ägg.

Svar på tråden Tipps och recept på SNABB lunch som passar de flesta 3åringar!