• MHK

Vad är max ålder för att skaffa barn?

Vad är max ålder för att skaffa barn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är max ålder för att skaffa barn?
  • IdaVasterflo

Som man: När man inte får till det längre. Som kvinna: när man kommit in i klimakteriet. 
    Det är upp till var och en att bestämma om man är pigg nog till att ta hand om ett barn fram tills att det inte funkar längre, då tar naturen över och går sin gilla gång. 

• 82an

Det bestämmer väll klimakteriet. När det inte längre går så går det ju inte:))

• IdaVasterflo
    MHK skrev 2010-09-13 08:44:19 följande:
    Mina föräldrar är 65 resp 73 och jag själv é 28, minns dem endast som sjuka och trötta. Vi har inte varit på bio någon gång i hela mitt liv. Har bara varit ute och fikat men inte alls mycket. Själv har jag en son på 1 1/2 år och är nu gravid, vill gärna vara delaktig i deras liv när de blir större. Max gräns é 40 -, jag skulle inte vilja skaffa barn efter 40.  
    Det där är nog ganska individuellt. Min mormor är 74 och det är full fart på henne. Hon är ofta barnvakt till sina barnbarn och även ibland barnbarnsbarn, och hon hittar på massor med saker med dem. Helt på eget bevåg och av egen vilja! 
  • logg81

När ett naturligt klimakterie kickar in vid en normal klimakterieålder...

Att vara 65 år och på hormonell väg skaffa barn känns lite väl envist i mitt tycke...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • God
    logg81 skrev 2010-09-13 19:39:13 följande:
    När ett naturligt klimakterie kickar in vid en normal klimakterieålder...

Att vara 65 år och på hormonell väg skaffa barn känns lite väl envist i mitt tycke...
    Säger typ samma sak
  • HäxanSurtant3

Jag känner att jag inte skulle vilja ha fler barn ,är 40 år nu och skulle inte palla vara gravid igen.Tyckte 38 år var sent då jag fick barn. Hade jag fått dem som 25 åring hade jag orkat så mkt mer rent fysiskt.

För mig var 40 år en gräns. Nu skulle det kännas helt avigt få barn igen.

Har dessutom sett tillräckligt med svåra komplikationer hos äldre gravida för att vilja avstå nu...

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • M2003

Sista barnet fick jag vid 39 och jag känner mig redan trött (42 år).

• MHK

È gravid andra gången och känner mig helt slut, ska ta flera års pause nu när jag har fått mitt andra barn. Mitt och min mans mål é att ha 4 barn innan 37-38 års åldern. 

Svar på tråden Vad är max ålder för att skaffa barn?