• MHK

Vad är max ålder för att skaffa barn?

Vad är max ålder för att skaffa barn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är max ålder för att skaffa barn?
  • amasonas

När man passerat 45 känns det lite sent att sätta barn till världen tycker jag. 

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • superelin
    amasonas skrev 2010-09-14 09:58:58 följande:
    När man passerat 45 känns det lite sent att sätta barn till världen tycker jag. 
    Absolut det tycker jag också. Sen så é risken större att barnet får down syndrome eller något. Har en väninna som va 38 år när hon fick sin son och han är världens sötaste men tyvärr lider han av down syndrome, känns så himla tråkigt när han sitter i sin vagn och tittar på alla lekande barn i leksaksplatsen och han inte kan vara med. Han går inte och é snart 2 år, läkarna säger att han lär gå någon gång mellan 2-3 års åldern. Men jag har inte sett någon sötare än denna underbara pojken. Inget fel med att ha ett barn som har down syndrome men det kanske inte é kul för honom heller.  
  • Capt Janeway

Kroppen avslutar själv produktionen när den känner att det är dags. :-P

• Anneli68

Fick min första som 19-åring och nr 4 som 32-åring. Är nu snart 43 år och mitt bebissug finns fortfarande kvar! Då jag inte tål hormoner så har jag inget skydd, och är det så att det "tar sig" så är det jätte välkommet. Blev gravid som 39-åring men det slutade i MA, vilket jag fortfarande sörjer lite.

Blir jag inte gravid så går inte världen under för då får jag invänta barnbarnen Glad

• IsDimma

När man inte längre kan? Folk får göra som dom vill för min del, det tänker inte jag lägga mig i.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anneli68

Kan tillägga att när jag var 27 år och fick barn nr 3, var jag färdig och skulle inte kunna tänka mig fler barn efter 30 år. Sen när fyran dök upp var jag 32 och skulle inte kunna tänka mig fler barn efter 35. När jag så då blev gravid som 39-åring flyttades den gränsen fram. Kroppen säger nog till när den inte tycker den klarar av att prodeucera fler barn.

• superelin

Alla ni som svarar 50 +, hur tänker ni egentligen? Är det rätt mot barnet att ha en mamma på 70 år när den é 20 år gammal? Jag är mest nyfiken på svar,  tacksam om någon vill svara mig på denna frågan.

• Pleco

När man själv känner sig klar och kroppen inte längre kan leverera.

Helt otroligt att det finns 17 röster på 30+...

• MHK
    superelin skrev 2010-09-14 12:38:04 följande:
    Alla ni som svarar 50 +, hur tänker ni egentligen? Är det rätt mot barnet att ha en mamma på 70 år när den é 20 år gammal? Jag är mest nyfiken på svar,  tacksam om någon vill svara mig på denna frågan.
    Hej Elin.
    Jag tycker det é upp till var å en men visst jag kan hålla med.
    Min syster försökte få barn i över 7 år och till sist gjorde hon provrörsbefruktning och fick tvillingar. De é 1 år och hon fyller 40 år i oktober. Har man inte kunnat få barn så tror jag att man provar in i det sista. Därför tror jag att några har svarat 50 +.  
Svar på tråden Vad är max ålder för att skaffa barn?