SallyBlixten skrev 2010-09-15 09:04:06 följande:
Eh, ursäkta mig men hade du inte tänkt vara hemma med ditt barn på heltid ens i tre veckor efter födseln?
Här måste finnas ett missförstånd, har jag missat något inlägg? Hur du än matar ditt barn så behöver ni väl ändå vara med varandra? Att lämna till pappan i all ära med de första veckorna?
Jag tror faktiskt att man ångrar sig om man inte kan prioritera sitt barn ens när det är nyfött.... Det kanske finns en bättre tid i livet att skaffa barn i så fall.
Nej, vi delar föräldraledigheten 70/30 från start. Jag umgås självklart med mina barn, men inte flera veckor i rad. Att "lämna" barnen med sin pappa klingar väldigt obehagligt. Jag anser inte att han lämnar barnen när det är han som jobbar och jag hoppas verkligen inte att han anser att jag lämnar barnen när det är jag som jobbar.
Vad får dig att tro att jag inte prioriterar mina barn? Händer det något hokuspokus när man har ett nyfött barn i huset som förvandlar män till inkompetenta drumlar med ständigt tillsynsbehov, som absolut inte kan ta hand om sina barn?
För övrigt så ammar jag, men om amningen inte hade fungerat från start finns det inte en chans i helvetet att jag hade offrat våra chanser till ett för oss ultimat uttag av föräldraledigheten för att vara ledig flera veckor i rad och sitta och försöka "lära mig amma".
Det är en jäkla tur att några smarta typer har uppfunnit onaturliga saker som pump, nappflaskor och mjölkersättning, så att spädbarn och pappor kan umgås på ett naturligt sätt. ;)