• Anonym (ammar)

WT-mammor ger ersättning??

Jag förstår inte mammor som inte ger sina barn bröstmjölk. Det är jobbigt den första tiden att amma. Ibland fungerar det inte att amma, men varför köper man inte en pump då bara för att ge dem det bästa?

Det är cirka 1% som inte kan amma sitt barn. Men här verka det krylla av folk som av olika anledningar väljer att ge ersättning. Vad är du för en förälder som inte bryr dig tillräckligt om ditt barn att det inte ens kan få bröstmjölk?

Själv skulle jag kunna kapa armen av mig för att ge min bebis det bästa, så att amma är en liten uppoffring så min bebis kan få den bästa starten i livet.

Det är synd att jag inte ens kan förstå varför man väljer att ge ersättning, det skapar ofta problem för bebisarna. Deras magar är inte gjorda för konstgjorda saker.

• Svar på tråden WT-mammor ger ersättning??
  • Anonym

White trash? Hmmm- tror du det? Om man nu skall våga sig på att generalisera så skulle jag nog hävda motsatsen. Ju mer pengar, välstånd osv- desto mer obenägen att amma.

• Anonym

Så var det för mig iallafall. Har bra ekonomi och är allt annat än WT och lade ner amningen tidigt då jag inte hade vare sig ork eller tålamod...

• enavalladom

Ja, det är synd att du inte kan förstå. Men du behöver inte, du behöver bara bry dig om dig själv och ditt barn och skita i hur andra mammor gör och varför.

• Anonym (ammar)

Själv tro jag att högre utbildning ger mer kunskap och då ammar man sina barn. Det är vanligare att amma barnen om man har högre utbildning.

• Anonym

Men huruvida jag bryr mig om mitt barn mer eller mindre än de som ammar låter jag vara osagt. Det säger ju liksom sig självt tycker jag.

• Philippa

Va?? WT-mammor...??

Ursälta, men VEM är DU som tycker sig kunna sätta sig på en hög häst och se ned på oss som inte ammar??

Våga för f-n att inte vara anonym!

• Elsans
    Anonym (ammar) skrev 2010-09-13 10:31:26 följande:
    Själv tro jag att högre utbildning ger mer kunskap och då ammar man sina barn. Det är vanligare att amma barnen om man har högre utbildning.
    Är det? Källa på det tack.
  • Anonym
    Elsans skrev 2010-09-13 10:31:47 följande:
    Jag håller med dig. Det är synd att du inte kan förstå det.
    vem håller du med?
  • Anonym

Själv har jag 7 års universitetsstudier men ammade inte så länge för det.

Svar på tråden WT-mammor ger ersättning??