Matillin skrev 2010-09-14 15:41:45 följande:
Risken finns ju att någon kan komma förbi när man har öppen dörr.
Men hela poängen var väl också att signalera att det var okej att vi umgicks på rummet själva men inte helt utan "bevakning".
Har du umgåtts med några "troende"?
Det är rätt vanligt där att man inte ska umgås själva så mycket, ofta helst ingenting just för att undvika att ha sex innan man gift sig.
Dom flesta troende tycker ju att det är en stor synd som du säkert vet?
Mina föräldrar var inte så stränga, jag vet dom som inte ens fick sitta på rummet själva ens med öppen dörr
Jag kommer inte uppfostra mina barn så men innan jag anser att dom är redo för ett sexuellt förhållande eller när dom helt enkelt är för unga så kommer jag inte uppmuntra dom till att ha sex.
Jag tror inte jag är helt ensam om att ha den åsikten som svensk mamma?
37% har ju svarat som jag men ingen vågar väl skriva i tråden typ

Jag tror att det är utvecklande och bra för barn att få vara kära och pussas och kramas i lugn och ro utan att behöva oroa sig för att någon "kan" komma förbi. Tonårskärlek är underbart och ytterst privat och precis som du säger är det inte samma sak och man kan inte slappna av på samma sätt med varandra om någon när som helst kan komma förbi. Inte för att man gör något fel utan för att de flesta tonåringar kanske inte gillar tanken på att kyssas och kramas framför sina föräldrar. Jag tycker att man ska låta fjortonåringar vara stormförälskade, få sin första riktiga kyss ifred och kunna njuta av det ögonblicket utan att oroa sig för att bli iakttagna.