Mariohn skrev 2010-09-14 16:16:53 följande:
Jag tror att det är utvecklande och bra för barn att få vara kära och pussas och kramas i lugn och ro utan att behöva oroa sig för att någon "kan" komma förbi. Tonårskärlek är underbart och ytterst privat och precis som du säger är det inte samma sak och man kan inte slappna av på samma sätt med varandra om någon när som helst kan komma förbi. Inte för att man gör något fel utan för att de flesta tonåringar kanske inte gillar tanken på att kyssas och kramas framför sina föräldrar. Jag tycker att man ska låta fjortonåringar vara stormförälskade, få sin första riktiga kyss ifred och kunna njuta av det ögonblicket utan att oroa sig för att bli iakttagna.
Fast jag har också varit tonåring och kär och njutit av det med
Det behöver inte vara mindre härligt för att man inte har sex.
Kyssas kramas osv kan man ju göra även fast man inte har sex eller måste ha dörren öppen
Sen träffar man ju inte bara sin pojkvän flickvän hemma utan utanför hemmet med.
lykantrophona skrev 2010-09-14 15:55:16 följande:
Usch, vad du spär på min fobi om kristna. Jag uttövar en religiös sed, men tack och lov ingen som förbjuder sex före äktenskap, eller en där familjemedlemmar kontrollerar varandra.
Med tanke på din uppväxt, hur känner du inför onani och homosexuella relationer?
Även om jag hade sex snabbt när jag väl fick en pojkvän, så känner jag verkligen inte att det var för tidigt. Snarare kan jag sörja att jag inte började tidigare, men det var väl snarare frågan om att hitta någon att vara ihop med. Men från ungefär 14 års ålder var jag frustrerad över att inte ha sex med någon, jag blev bitter och lättirriterad. Med tanke på hur bestämd jag var med kondom och verkligen ville känna den jag hade sex med ordentligt, skulle jag nog inte tro att jag skulle ha utsatt mig för något stor risk ifall jag hade haft sex lite tidigare. Däremot hade jag nog varit mindre bitchig mot nyförälskade par.
Det finns väl förpubertala barn som ibland blir nyfikna och tittar på varandras könsorgan, byter kläder med varandra etc, tycker ni föräldrar att sådant ska förhindras också? Sånt var iaf vanligt i vissa umgängeskretsar när jag gick i lågstadiet, även om jag själv inte gjorde det.
Hursomhelst: sova tillsammans är inte lika med sex. och sex behöver inte heller ske mellan kille/tjej. Är din dotters tjejkompis verkligen bara en kompis? ;)
När jag växte upp tyckte jag ju att allt sådan var fel, men jag vet bättre idag
Skulle inte bli överlycklig om mina döttrar blev homosexuella men inte på grund av att jag skulle tycka det var "syndigt" eller något sådant.
Nej det behöver inte bli sex för att man sover över hos varandra, men risken är ju rätt stor om det handlar om ett pupertalt nykärt par
Både kristna och muslimer anser att sex före äktenskapet är fel.
Inget konstigt eller hemskt med det om man tror på gud biblen, eller koranen