JuliaåRonjasmammis skrev 2010-09-15 11:49:01 följande:
Fast det där beror ju på hur man ser på sex öht. Jag tycker inte att sex är något som uteslutande ska praktiseras i stabila förhållanden, för mig är det en trevlig sysselsättning jag kan ha även med någon jag inte är kär i eller lever tillsammans med (ja förr då, nu är jag gift och nästan läskigt trogen och monogam

).
Jag har aldrig förstått mig på det där med att "vänta på den rätta" eller att sex är något nästan heligt som man bara får ha med sin (enda) livspartner. (Därmed inte sagt att det är fel för de som känner så)
Då blir det ju oerhört fel om jag står och predikar ett sånt förhållningssätt till mitt barn, när jag inte själv lever/har levt så. En dubbelmoral utan dess like.
Dumpad lär man bli då och då, oavsett om man haft sex eller inte. Det ingår liksom i paktetet "livet".Tummen upp, så jädra bra skrivet!!!! Fatta hur många tonårsflickor det sitter på flickrummen och grinar för att de hade sex och det sen tog slut... och skyller på kåta killar som bara ville ha sex! Som att inget annat spelade in när killen bröt? Allt detta fokus på att killen ville och flickan ville vänta, klart alla tror att det är det rätta.