Är det ok att er 14-åring sova över hos flick- pojkvännen, och är det ok att flick- pojkvännen sover över hos er?
Nu är ju inte mina flickor 14 ännu jag har 10 år kvar innan äldsta blir 14 men det var ju bara 6 årsen jag själv var 14 år. Och mina föräldrar förbjöd oss ifrån ganska mycket vilket blev att man smög med mycket och var tyst istället..
Som andra skrivit beror det ju lite på också om det är en pojkvänn sen två dagar tillbaka eller 3 månader tillbaka. Tycker iallafall jag spelar roll. Jag känner som så att han gärna får sova över hos oss tills dom varit tillsammans ett tag och man kanske hunnit träffa hans föräldrar eller iallafall att man hunnit lära känna killen lite mer sen hade dom kunnat få sova över hos honom. Låter kanske lite gammal modigt. Men det är så jag planerat att göra iallafall sen får vi väl se hur det blir när man väl står där.. Man kanske känner helt annorlunda.
Sen håller jag mycket med i vad Kaji säger också. Man får ju titta lite på omständigheterna också
Men jag hade ju inte sagt blankt nej eftersom att man ändå vill vara en del av barnets liv och risken finns att om man har för mycket regler och för höga krav så blir man istället totalt utestängd från barnets liv.. Och det vill man ju verkligen inte