Matillin skrev 2010-09-14 12:33:25 följande:
Jag tycker inte att det är att gå för långt, inte i den åldern i alla fall?
Men det var så jag och andra kompisar hade det när vi hade flickvänner/pojkvänner och privatliv och prata ifred kan man väl ha ändå.
Det var ju inte direkt så att mamma och pappa satt på en stol utanför dörren och vaktade
Nu kommer jag inte vara lika "sträng" med sådant eftersom jag inte är av åsikten att man måste vänta med sex tills man gift sig.
Jag vill bara inte att dom ska ha sex som 14 åringar men det är ju tydligen väldigt extremt att ha den åsikten i det här landet?

Det kan ju bero på att vi inte bor sådär jättestort, så skulle han inte få ha dörren stängd skulle det inte bli så värst mycket privatliv för honom. Har man ett stort hus/lägenhet där det går att vara ifred utan att ha dörren stängd så kanske det är annorlunda.
Att min tonåring har sex är ju ingenting jag _vill_, men däremot så inser jag att han troligtvis ganska snart kommer att vilja ha det (om han inte redan haft det, men då tror jag att han hade talat om det faktiskt, för så öppna är vi). Och jag tycker inte heller att det är något hemskt.
Så länge han är noga med att skydda sig och tjejen samt att det sker med ömsesidig respekt och på bådas villkor, som sagt.
Väldigt extrem är ju inte din åsikt, om du kollar i stapeln ovan, men för oss som är lite mer liberala när det gäller detta, så kan det vara intressant att försöka förstå andrras tankegångar.
Jag måste fråga; kommer du ursprungligen från nåt annat land? Du har två gånger hänvisat till "typiskt svenskar" och "i det här landet", så jag tänkte att du kanske kommer från ett land där inställningen till sex över lag är annorlunda?