• Kazeer

Tips för flaskmatning önskas

Jag diskade nappflaskor och nappar efter varje användning. I början kokade jag nappar och flaskor varje dag men efter några månader gick jag över till att koka dem 1-2 gånger i veckan.
    Jag har kommunalt vatten och jag kokade vattnet tills sonen var ca 5 månader. 
    Jag har fyra nappflaskor, två stora och två små.
    När vi är ute (och ej har tillgång till mikro) har jag med mig en termos med kokhett vatten och en termos med kallt vatten samt pulver i en vällingdoserare. Blandar vatten till lagom ättemperatur, i med pulvret, skaka, färdigt. De färdiga tetrorna har jag inte använt, främst p g a att jag skulle behöva kasta så mycket, eftersom sonen inte skulle äta upp allt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    Krokofos skrev 2010-09-14 12:20:43 följande:

Å, tusen tack för era svar! Nu undrar jag vad en vällingdoserare är för något och var man kan köpa en sån? Vitaminrör funkar ju också, smart!

Jag har köpt doseraren på ICA. Det är en burk, som det får plats pulver för tre mål (så funkar min i alla fall). Men, precis som du säger, vitaminrör funkar alldeles utmärkt också
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer

Bild på vällingdoserare:

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi%28Avd+a108+Nothing,Manuell%29+%28P+080205143759%29

Svar på tråden Tips för flaskmatning önskas