Inlägg från: 4mychildren |Visa alla inlägg
  • 4mychildren

Propplösare som fungerar i handfat

Hejsan

Jag undrar om någon har testat en bra propplösare som man kan använda i handfat. Vattnet rinner lite trögt där. Jag har inte testat så många sorter, men har hört att många som säljs inte fungerar. Så kan ni rekomendera en bra propplösare så blir jag super-glad och slipper köpa flera sorter för att få fram en som fungerar bra. Glad

Tack för hjälpen !!

• Svar på tråden Propplösare som fungerar i handfat
  • 4mychildren

Ok, då rensar vi istället =) Tack för tipsen !

• 4mychildren

Btw: Ingen som har andra bra recept på egna "propplösare". Har hört att bakpulver och sådär ska vara bra men tycks inte fungera... Tänkte om rensningen inte räcker eller så, om det sitter kvar något äckel där man inte kommer åt. 

• 4mychildren

Det är plast vi har. Så det går inte hälla i kokande vatten då plasten smälter

• 4mychildren

Ok det ska jag testa sen. Varför tänkte vi inte på det har nämligen rensat men det verkar sitta en liten elak klump kvar någonstans tack för tipsen!!

• 4mychildren
    Fru U skrev 2010-09-14 15:45:01 följande:
    Det måste vara med typ en duschslang som man spolar med, vanliga kranen får inte rätt tryck (tänk högtryckstvätt )
    Ja vi har duschen precis vid handfatet så det går ju toppen att dra till den till röret och spola rent !
  • 4mychildren

Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker det är JÄTTE-ÄCKLIGT att rengöra rör och brunnar Skrattande 

• 4mychildren

Gizmo007: jag testade i förra lägenheten med kokande vatten i handtaget där det var plaströr och de smälte och såg hel-konstiga ut efteråt så jo, dom kan visst smälta och det riskerar jag inte igen.

Svar på tråden Propplösare som fungerar i handfat