Inlägg från: Helenamittbena |Visa alla inlägg
  • Helenamittbena

Bosätta sig i Göteborg - var?!

Jag tänkte vara lite emot strömmen här och tala om hur trevligt det är på nordöstra sidan. Vi bor nära Gunnilse och här är det lugnt och barnvänligt och eftersom vi har Angered som postadress så är husen billigare än i de områden som har "finare" adresser. Vårt hus var nog nästan en halv miljon billigare än såna som ligger på nästan samma avstånd från centrum och är i samma storlek. Dock räknas inte de till "förorten"...;)
    Vår förskola är toppen och har hört samma om de andra i området och likaså skolorna.

Om jag inte hade bott här så hade jag nog valt Partille eller Sävedalen.

• Helenamittbena
    sarsparis skrev 2010-10-17 08:30:15 följande:
    Svärföräldrarna bor i Gunnilse, där är det verkligen jättefint,  dock skulle jag inte vilja bo där, när barnen börjar högstadet (eller om det till och med är ännu tidigare) får de börja i Hjällbo alternativt söka sig till annan skola, min man har gått på skolan i hjällboskolan och det var den värsta tiden i hans liv säger han. Har man möjlighet att skjutsa sina barn till andra skolor funkar det väl jättebra.
    Fast nu hamnar man nog i Olofstorp, eller om den heter Bergumsskolan, om jag inte förstått helt fel, och den skolan har bra rykte.
Svar på tråden Bosätta sig i Göteborg - var?!