• ThePointOfItAll

Vad tycker ni om Lidl?

Sådär... Butiken i vår område har väldigt otrevlig och ohjälpsam personal.
    *Man får inte använda kundkorgarna till att lägga ned varorna i efter man betalt(de har ju inga normala kassor), utan förväntas slänga ned allt i kassar, bära dem till bänken på motsatt sida och sen packa om. Jättesmidigt när man har småbarn med sig, NOT!
    *Halvdåligt sortiment, vissa saker köper jag enbart på Lidl, annat köper jag verkligen inte där, ex. bröd och chark.
    *Maken blev odiskret förföljd av väktaren därinne sist, alla svarta män är tydligen potentiella rånare...

Går ofta dit positiv och hem irriterad p.g.a personalen, undviker butiken helt enkelt.

• ThePointOfItAll
    pindile skrev 2010-09-16 13:19:18 följande:
    men usch va tråkigt....får jag fråga vart du bor? jag brukar alltid föra vidare när jag hör sånt här för att undvika att det händer fler.
    Det ska inte få vara så i en Lidlbutik, för vi har stort fokus på trevlighet mot kunderna och konceptet att kunden alltid har rätt. Funkar oftast väldigt bra i vår butik och vi får mkt komplimanger av kunderna för detta.

får jag fråga varför du inte vill köpa bröd och chark på Lidl? Vi har ju hälften scan och andra svenska märken i det färska köttet och på lidl är man mkt noga med fraktsätt av kött och kyl+ att man gör ständiga kontroller på temp och liknande många ggr om dagen.
    brödet är ju nästan uteslutande skogaholms, innan fanns även pågen, men inte längre.
    En söderförort till Stockholm.

Brödet är antagligen gammalt eller av amerikansk stil bakat på en jävla massa bakpulver och konserveringsmedel, det är äckligt helt enkelt. Vi äter inte gris och de har ett dåligt utbud av kalkon/kyckling, de har fått in mer sånt nu men det ser oaptitligt ut. Men grönsakerna och mejerierna är bra, det handlar jag gärna där.
  • ThePointOfItAll
    pindile skrev 2010-09-16 13:38:34 följande:
    det enda brödet som inte är skogaholms vanliga tex sirapslimpa, osv svenska sorter är amerikansk toast och fullkornsbröd/solrosbröd. Allt annat är samma som på ICA, och gammalt är det aldrig då vi har nytt bröd som kommer varje dag och det gamla rensas bort innan öppning.

Jag äter inte heller gris och kan hålla med om att utbudet är dåligt :(:(
    Men att det som finns är oaptitligt håller jag inte med om. korven tex är ju samma sort som på netto och willys. Och de frysta varorna tex kyklingkebaben är ju jättegod....men smaken är väl som baken antar jag. Undrar bara om du verkligen kollat vad det är för varor och märken på det som finns i butiken.

Frukt och grönsakerna är bäst på lidl tycker jag, handlar helst där. Så där tycker vi samma iaf:)
    Men även om du jobbar där betyder det ju inte att du vet hur det ser ut i öriga butiker, allt är ju inte likadant. Jag har handlat i den här butiken i 3 år så jag har någorlunda koll på vad jag säger om just den här butiken, inte andra. Jag har ju rätt till min åsikt, och har ju inte rackat ner på allt. Jag handlar helst inte på ICA nära här heller, man blir ruinerad men de iaf trevlig personal och ok utbud.
  • ThePointOfItAll

Lustigt att man inte ska kunna säga sin åsikt om ett företag, både positivt och negativt utan att företaget blir hysteriska och skickar en representant(jo, du framstår som det) som ska förneka/dumförklara allt och alla som inte lovprisar kedjan.
    Jag skulle säkert kunna hitta lika många fel på andra kedjor men nu var det lidl det gällde, herregud det är väl inget att tjafsa om? Tycker jag att vår lidl har torrt bröd och dåligt utbud så får jag väl tycka det, oavsett om någon kommer och säger att jag har fel?

Jag tycker att ICAs egna varor ofta smakar illa/har bristande kvalité, samt gillar jag inte när butiker i stort sett enbart har egna produkter. Väntar med spänning på att bli påhoppad av någon ICA-representantTungan ute

Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?