• Finis

Vad tycker ni om Lidl?

Jag är alltid jävligt skeptisk när nått är FÖR billigt. Det måste ju bero på nått. Som för några år sen när Ica fifflade med köttfärsen och där med kunde sälja den billigare, då undrar man ju hur matbutiker som säljer ÄNNU billigare gör... Det kostar ju det det kostar liksom...

~ BF 17:e oktober ~
  • Finis
    pindile skrev 2010-09-16 14:52:20 följande:
    har du missat reklamen på tv??
    lågenergilampor i hela butiken, lock på frysarna= mindre el= billigare priser

Ingen dyr butiksinredning= billigare priser

mindre och mer effektiv personal= billigare priser......

det handlar om vart man vill lägga pengarna, som på ICA här där jag bor tex sitter det platt-tv överallt som gör reklam för div prylar, massa onödiga saker och personal som knappt jobbar...där ÄR det dyrt, och det beror så klart på detta......
    Nej, jag har inte missat reklamen, men tror ändå att man måste kompromissa vad gäller fler saker än dom du nämnt.
  • Finis
    pindile skrev 2010-09-16 14:59:22 följande:
    Exempelvis??

Att varorna är förpackade med vårt eget märke? finns ju tex arla hushållsost, fast i vår förpackning för 10 :-/kg billigare än den i arlas orginalförpackning.....är det sånt du menar, eller har du några ideer på vad du tror att vi kompromissar med??
    Är det billigare för att ni packar i egna påsar? Hur vet jag att det är samma sak?
    Jag kan tyvärr inte ge dig några exempel, bara en känsla jag har. Men ni använder väl inte speciellt mycket närodlat tex utan fraktar varor från långt ifrån, tex Tyskland?

Kan man verkligen spara så mkt pengar på att byta till lågenergilampor? På vilket sätt skulle personalen vara mer effektiv? Tjänar ni mer än dom på ICA eller?

Håller dock med dig om att platt tv överallt är jävligt onödigt.

Tror dom flesta är skeptiska till när det är för billigt. Jag handlar tvättmedel och sånt på ÖB tex, men inte mat. Mat är känsligare enligt mig. Där vet man vad man får, finns ingen kompetent personal och man vet att affären ser ut som hej kom och hjälp mig.
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?