Inlägg från: Philippa |Visa alla inlägg
  • Philippa

Sova i vagn på dagis, hur gör ni med vagnen?

På vårt dagis har de tak över vagnarna där de sover, samt ett förråd där de står över natten....

Klart de har rätt att kräva att de ska ha en vagn när de sover.... hur tänker du då?

Vad menar du sover i på vintern? I vagnen i åkpåse och kläder såklart

Hör i norrland sover de ute till minus 20 grader.... och du ska veta vad de sver gott!

• Philippa
    crazy mom skrev 2010-09-15 14:39:35 följande:
    Vaddå självklart? Not!!!!

Jag ser det absolut inte som självklart att de kan kräva att alla ska kunna skaffa en extravagn för x antal tusingar!!! Antingen hittar du en billig ok vagn. Är du mer principiell ringer/mailar du skolverket och frågar dem.
    Jag tycker det är en självklarhet att de sover ute, tänk alla infektioner de håller borta.....

Man behöver väl inte köpa en extra vagn,... jag använde samma vagn som jag har hemma!
  • Philippa
    Hemlighet skrev 2010-09-15 14:39:49 följande:
    Trollpackan:Dom har tak över där dom har vagnarna här med. Jag vill inte att min vagn skall blekas.
    Hur kan dom kräva att barnet skall sova i vagnen när dom sover?
    Hade varit en annan sak om man fick välja vart sina barn skall sova då förstår jag att man måste ha egen vagn om man vill ha sitt barn sovandes ute. Men nu finns det inget allternativ!

Jag måste desutom införskaffa fleece kläder och en åkpåse så lillan håller sig varm, oj oj vad dyrt detta blev*suck*
    Vad dyrt det blev?? Men har han inte utekläder ändå? Är ni aldrig ute på vintern??
  • Philippa
    Hemlighet skrev 2010-09-15 15:02:15 följande:
    Men ursäkta att jag är rädd om min vagn!! Får man inte vara det eller?!
    Hade inte undrat ang vagn om alternativet fanns för dom att sova inne, men det alternativet finns inte! Man är tvungen att ha en vagn det är det jag tycker är fel!

Min dotter hade overall, filtar och fotsack i vagnen förra året. Men det kanske man inte skall sova i!!!!!!
    Klart hon kan sova i overall, filtar och sovsack!
Svar på tråden Sova i vagn på dagis, hur gör ni med vagnen?