Rapunzella skrev 2010-09-15 14:53:59 följande:
Har du köpt en dyr och fin vagn som inte tål att vara ute? Byt dagis om du inte är nöjd, men vad tycker du annars att de skulle göra? Ska dagis bekosta alla vagnarna för att föräldrarna inte vill att deras fina, dyra vagn skall användas att sova i? Och åkpåse och fleece behöver du kanske ändå till vintern, eller hur ska hon åka i vagnen då?
Låter som ett lyxproblem - ta den vagn du har om du inte har råd med något annat, eller köp en billig begagnad på Blocket för några hundralappar. Det är väl inte hela världen, massor av barn sover ute på dagis s det är ju inte precis bara ditt dagis som har hittat på sådana "dumheter".
Mitt barn sover ute varje dag i en Bugaboo. Den är inte billig den heller, men hon sover skönt och det är huvudsaken! Dessutom står den under tak på dagarna och tas in i förråd vid hämtning, så den har vare sig blivit solblekt eller förstörd på annat sätt.
Men ursäkta att jag är rädd om min vagn!! Får man inte vara det eller?!
Hade inte undrat ang vagn om alternativet fanns för dom att sova inne, men det alternativet finns inte! Man är tvungen att ha en vagn det är det jag tycker är fel!
Min dotter hade overall, filtar och fotsack i vagnen förra året. Men det kanske man inte skall sova i!!!!!!