Inlägg från: vårsol |Visa alla inlägg
  • vårsol

vilsen:

*Varför får de stackars pojkarna så sällan blommor och blader?
    - jag är inte så förtjust i blommigt men något enstaka plagg har han nog haft med blommor på

*Är det förbjudet med en vit body med spetskrage fast man inte ens fyllt ett år?
    - finns såna att köpa? Det lilla jag handlat åt honom har jag köpt på Pop, minimundus eller second hand och där har jag inte sett såna, annars hade jag gärna köpt en åt honom för det är jättefint på små bebisar tycker jag.

*Är hjärtan bara för tjejer?
    Nej!

*Vad skulle hända om du satte på din son en body med puffärm?
    Jag _tror_ att resåren skulle klämma på hans arm eftersom han har så knubbiga armar. Sen tycker jag att puffärm är lite 80-tal och skulle inte sätta på det på en flicka heller.

• vårsol

vilsen - nu när du säger det så tror jag faktiskt att jag hört det förut, det är de där öko-tex-kläderna va? Tyvärr har jag inte sett några spetsar de (två) gånger jag tittat efter och nu är han nog för stor, har storlek 86 numera.

Hihi, vad lustigt, jag har nämligen en aversion mot blått! Det beror antagligen på att allt vi fått åt Oskar varit blått. Så jag letar efter andra färger, gärna rosa (bara det inte står "little princess" eller "girly girl" eller liknande på) åt honom. Hade jag däremot fått en flicka skulle jag nog kräkas på rosa och gärna klä henne i blått.

Svar på tråden Könsneutrala barnkläder