• Taurus

Min 1-åring äter så dåligt!

Låt honom äta själv bara.
    Och vad menar du med han sover bara 9-10 timmar på natten? Vill du han ska sova mer? Min son har aldrig sovit mer än så.

• Taurus
    MissMurrig skrev 2010-09-16 19:51:40 följande:
    HAn vill ju oftast inte äta alls, hade han alltid velat äta och det själv, så hade jag inte beklagat mig här... Problemet är att han inte vill äta ALLS... 

Vanligast är att barn i den åldern sover 11-12 timmar på natten och 1-2 timmar på dagen.  
    Men du skrev att det går bättre när han får äta själv. Det finns 2 saker man inte kan tvinga ett barn till, det är mat & sömn.
    Är din son trött så sover han. Vanligast är kanske att dom sover 10 timmar men det är det verkligen inte alla som gör. Min son sover från 19:30-05:30, det är 10 timmar. Han har aldrig vaknat senare än så
  • Taurus
    MissMurrig skrev 2010-09-17 08:40:05 följande:
    Jag skrev att på en bra dag så äter han själv, jag kan aldrig mata honom. Men många dagar vill han inte äta alls.. Jag tror han hade sovit mer om han åt mer... Han är ofta grinig, gnuggar sig i ögonen och gäspar.. Men vill inte sova, bara skriker... 
    Jag har ca 15-20 små barn i min närhet, och alla sover från 19-07 (eller motsvarande 18-06)... Ibland sover de lite mindre, men vår har sedan han började krångla med maten, blivit svårare att lägga och han vaknar tidigare... oftast sover han inte mer än 9 timmar, innan sov han alltdi 11-12 timmar... Vi är alla trötta nu pga det... 
    Men bara för att ni har många barn i er närhet som sover såpass mkt så behöver ju inte er son göra det
  • Taurus
    MissMurrig skrev 2010-09-17 11:32:16 följande:
    Nä ddet är ju klart, alla är ju olika. Men han började sova mindre när han började krångla med maten.. OCh han är mycket gnälligare numera också. Och jag vill ju att han ska sova ut ordentligt, som barn i hans ålder ska sova. Jag jämför inte bara med mina vänner och släktingars barn, utan också med vad olika experter och läkare säger. Och de säger att barn upp till 3 år bör sova 12-14timmar / dygn.
    Ok men man kan inte tvinga barnen att äta, han kommer äta tids nog.
Svar på tråden Min 1-åring äter så dåligt!