Min 1-åring äter så dåligt!
Åhhh vet inte vad jag ska ta mig till. Min 1-åring vill inte äta, när jag matar honom... Min mamma har nästan inga problem alls att mata honom när hon har honom. När jag ska mata honom så skakar han på huvudet, och oftast skriker han bara av att jag försöker sätta honom i stolen. De gånger det går BRA, vill han inte bli matad men kan äta själv, men det är inte lätt att ge hälsosam och varierad mat då, för han kan inte hantera sked/gaffel så bra än... Så den maten som funkar bäst är pasta, korv, köttbullar och ibland majs och artor. Men detta är som sagt på en BRA dag...
Idag har han:
07.00 - druckit välling
08.00 - ätit en liten bit korv
11-druckit ca 100ml smoothie
14- ätit en halv rull-smörgås med leverpastej
15- En liten "Ella's Kitchen" smoothie...
Och så har han druckit lite... Men jag blir så himla ledsen över att han inte fått i sig mer än detta sedan han vaknade kl 6 i morse... Jag har försökt att erbjuda mat som han får äta själv, banan, mer smootie....
Vanligtvis så brukar han äta mer runt 8-9 till frukost, en ordentlig lunch 11-14(innan eller efter han sovit), och nu runt 16-17 borde han ätit middag.... Det känns som han har missat minst 2 stora måltider idag.
Jag vill bara gråta... Han sover bara 9-10 timmar på natten och ät grinig halva dagen, det beror säkert på att han äter för lite...
Någon som har något tips på hur man kan göra? Har ni haft samma problem någon gång?
Tack/ lite ledsen