• Hormonermedhumör

    Graviditetssymtom andra graviditeten ?

    Ni som fött barn iallafall 2 ggr (eller är gravida med ert andra barn) ... kom symtomen tidigare ? var det samma symtom ? upplevdes de starkare/svagare än förra gången ? eller var symtomen annorlunda på nåt sätt den andra gången än den första ?

  • Svar på tråden Graviditetssymtom andra graviditeten ?
  • Spexig

    Helt annorlunda! 

    Kom tidigare, andra symptom (tex knappt alls ömma bröst eller yrsel, vilket varit stort med ettan).

    Illamåendet kändes oxå helt annorlunda.

    Varken lättare eller svårare. 

  • Hormonermedhumör
    Spexig skrev 2010-09-17 08:12:49 följande:
    Helt annorlunda! 

    Kom tidigare, andra symptom (tex knappt alls ömma bröst eller yrsel, vilket varit stort med ettan).

    Illamåendet kändes oxå helt annorlunda.

    Varken lättare eller svårare. 
    Hur tidigt efter ÄL reagerade din kropp på graviditeten med symtom ?
  • Flickan och kråkan

    Jag har haft två lätta graviditeter, men med andra kom de tidigare och kändes mer. Jag kände symptom nästan omedelbart efter ÄL = befruktning med andra = växtvärk.

  • Majan78

    Lite andra symptom... kände av ett lätt illamående några dagar innan BIM med nr 2, men ingen mensvärk eller ont i brösten som det var med första. Kan inte säga om symptomen var starkare eller svagare, bara lite annorlunda. Har haft två lätta graviditeter där jag knappt märkt att jag varit gravid om det inte vore för den förbaskade halsbrännan.


    ♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • Hormonermedhumör
    Flickan och kråkan skrev 2010-09-17 08:25:44 följande:
    Jag har haft två lätta graviditeter, men med andra kom de tidigare och kändes mer. Jag kände symptom nästan omedelbart efter ÄL = befruktning med andra = växtvärk.
    Vilka symtom kände du nästan direkt efter ÄL ?
  • Flickan och kråkan

    Inga ömmande bröst eller så men jag delammade min äldsta fortfarande då (han var 8 månader då) så de var väl liksom redan inställda på barn

  • Hormonermedhumör
    Flickan och kråkan skrev 2010-09-17 08:56:15 följande:
    Inga ömmande bröst eller så men jag delammade min äldsta fortfarande då (han var 8 månader då) så de var väl liksom redan inställda på barn
    Min son blir 9 mån den 24:e sept så jag kan relatera till det även om jag inte kunnat amma sen i februari...fast med första fick jag hugg i livmodern redan 5 dagar efter ÄL så kan det komma så tidigt då borde det ju kunna komma minst lika tidigt nu...om inte ännu tidigare...vilket det verkar ha gjort om jag nu är gravid...

    När testade du plus ?
Svar på tråden Graviditetssymtom andra graviditeten ?