• pållan

    Gravid när du började ta levaxin? Hoppas!

    Har precis fått besked om att jag har problem med sköldkörteln, mina värden är för höga och jag ska börja ta levaxin. Det är det enda felet som utredningen har hittat, så jag hoppas självklart att levaxinet ska hjälpa mig att bli gravid! (Och gärna hjälpa mot att jag jämt fryser, är trött och har gått upp några kilo i vikt de senaste åren utan att ha ändrat vare sig kostvanor eller motionerat mindre. Hade ingen aning om att det kan bero på skölkörteln!)

    Nån som har fått levaxin och blivit gravid? Märkte ni skillnad på hur du mådde efter medicinering och i så fall hur fort? Och hur lång tog det innan du blev gravid? 

  • Svar på tråden Gravid när du började ta levaxin? Hoppas!
  • helena29

    Heeej!
    Jag har fått veta att jag har tsh värde 3,9. normalvärde är ju 0,4-4,0, men vill man bli gravid (eller har svårt för det) så ska man helst ligga under 2,5.
    Jag ska ta om provet på tisdag och se hur värdet blir då. Om det fortfarande är högt antar jag att jag ska börja med Levaxin. Men det beror nog lite på hur de andra hormonerna är också.

    Hur höga värden hade du?
    Hur lång tid tar det innan Levaxin ger effekt?
    Fick du själv fortsätta försöka bli gravid trots höga värden?

  • Malin021

    När jag började med Levaxin så satts min mens igång (Pcos)
    Visst har jag ätit dom nått år nu men äntligen är man gravid.

    Lycka till!!


    Tre års väntan, hoppas att det håller i sig.
  • helena29
    Malin021 skrev 2010-09-22 15:04:50 följande:
    När jag började med Levaxin så satts min mens igång (Pcos)
    Visst har jag ätit dom nått år nu men äntligen är man gravid.

    Lycka till!!
    Vilka värden hade du? Fick du försöka bi gravid trots höga värden?
  • Malin021

    Jag är inte insatt i värden..
    Jag äter levaxin för att inte ha för höga värden..


    Tre års väntan, hoppas att det håller i sig.
  • helena29
    Malin021 skrev 2010-09-23 07:28:06 följande:
    Jag är inte insatt i värden..
    Jag äter levaxin för att inte ha för höga värden..
    Ok...men det var ingen fara för dig att försöka bli gravid när du åt Levaxin?
  • Malin021

    Nej varför skulle det vara de?
    Det gör ju bara att värdet blir bra. Så att kroppen mår bra.
    Sen kan ju värdena förändras när man är gravid men de får man ju kolla upp jag har gjort en kontroll i vecka 8 och ska gör nästa i vecka 25-30 nånting..


    Tre års väntan, hoppas att det håller i sig.
  • helena29
    Malin021 skrev 2010-09-23 10:35:44 följande:
    Nej varför skulle det vara de?
    Det gör ju bara att värdet blir bra. Så att kroppen mår bra.
    Sen kan ju värdena förändras när man är gravid men de får man ju kolla upp jag har gjort en kontroll i vecka 8 och ska gör nästa i vecka 25-30 nånting..
    Men jag menar om det kan vara fara om man blir gravid innan värdena hunnit gå ner?
  • Malin021

    Nja det vet jag inte men värderna blir ju bra ganska fort när man väl ha rätt dos.


    Tre års väntan, hoppas att det håller i sig.
  • Premismamma

    Hoppar in här

    Fick besked från vår utredning att jag hade för höga sköldkörtelvärden, 2,8.

    Jag fick dessutom min mens i dag och den är 10 dagar för tidig. Kan kanske bero på att kroppen är lite ur gängorna efter mitt MA i maj.

     

Svar på tråden Gravid när du började ta levaxin? Hoppas!