• Smultron ett

Är du miljonär?

Är du miljonär?
    Belånade hus räknas INTE!!!

Har du lån så räkna bort summan för lånet på dina övriga tillgångar.
    Lån är ingenting som är ditt. Lån är något som du just LÅNAR.

Jag är absolut inte miljonär och kommer aldrig nånsin bli det heller.

Jag är den som är den!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du miljonär?
  • MysTic PrincesS

Nej, är ingen miljonär och kommer nog aldrig bli (men reserverar mig för möjligheten att kanske lyckas löpa en lott med miljonvinst ).
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • snillis

Nej det är jag inte men som husägare är det ju inte helt otroligt att man blir det vad det lider. I takt med att lånen betalas av och värdet stiger så är det ju ganska troligt. Särskilt som vi amorterar en del så som det ser ut idag!

• SunnyBunny

Ja om vi slår ihop familjen sparkonton så är vi det.

• Lisa1976

jag har ett hus som har stigit i värde med ca 1,5 mille. Fast det delar jag ju med min man.
    Sen har jag aktier  och fonder som jag ärvt av min far. Men jag hade hellre haft en pappa...

• Ragnar

Jag är miljonär, fast inte om det räknas över i Svenska kronor. Har ett par miljoner islänska kronor men det är inte mer än ett par hundratusen svenska. Fast det är roligt att kunna kalla sig miljonär ibland.
    Vi ägde en stor del i vårat hus för ett par år sedan men sen gick lånen upp med inflationen så där rök den investeringen.

• CeeJay

Nej, men jag planerar att bli det Idagsläget har vi inte ens några sparade pengar utan lever ganska bra månad för månad. Men eftersom vi har ett hus + mark som är värt straxt under 3 miljoner och har ett låt på 2 miljoner så snart så... måste bara betala av några år till så kommer vi nog upp över miljonsträcket som mellanskilnad

Sen finns lite tillgångar i familjen som kommer tillfalla oss om några år eller så.

• Comtesse

Ja, i villan, bilen och företaget.

You haven´t lived until you´ve found something worth dying for.
  • Linda1976

Säljer jag lägenheten så blir jag det nog näääääästan Säljer jag bilen också är nog miljonen i hamn, men då har jag å andra sidan ingenstans att bo och inget att köra, så det är inte aktuellt

Jag kommer garanterat att bli det när mina föräldrar, hemska tanke, går och dör.  Jag är enda arvingen.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • AnnaVe

Ja jag är milijonär. Har olånat hus, lägenhet och landställen (stuga i fjällen (5min från skidbacken) och i ett land med sol). Plus en massa pengar på banken som jag inte vet vad jag ska göra med dem.

• Kjell2

Ja, har en nettoförmögenhet på över en miljon. Desta mesta bundet i fastigheter, värdeppaper mm men även en klump på banken.

Svar på tråden Är du miljonär?