Downs syndrom - Vi gjorde abort
Jag hittade den här tråden när jag googlade på ämnet. Jag har inte läst igenom hela, för den är ganska lång... Men jag kommer att göra det så småningom. Här finns nog en del jag behöver läsa. Tack för att ni delar med er.
Jag är gravid i v 18 och är mitt i processen av att avbryta. Vi fick beskedet för några dagar sen, att barnet har DS. Ni vet ju själva hur svårt beslutet är och hur jobbigt det är..... Verkligen. Sorgen är enorm. Fruktansvärt, orättvist, åt helvete helt fel!
Nu är det ont om tid och sen kväll, och kanske det redan står mer om det i början av tråden - så ursäkta om jag upprepar sådant ni redan varit igenom i samtalen.
Men - en fråga om någon hinner svara:
Hur upplevde ni den fysiska delen av en så sen abort?
Jag har inte fött barn innan och vet egentligen inte så mycket om vad som väntar. Jag har fått bra info om mediciner och vad man kan förvänta sig av själva förloppet. Men skulle ändå gärna höra lite från er som varit igenom det. Gärna om ni har barn innan eller efter. Är det jämförbart med en "normal" förlossning eller enklare? Smärtmässigt alltså. Hur upplevde ni mottagandet på avdelningen från personalen? Tja, berätta gärna lite om själva förloppet om ni vill.
Tack!